اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

آزادسازی خرمشهر هراس آمریکایی‌ها را بیشتر کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر سبب هراس آمریکا از ایران شده است.

آزادسازی خرمشهر هراس آمریکایی‌ها را بیشتر کرد

عباس اقبال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: بزرگ‌ترین حماسه جنگ با حزب بعث، عملیات فتح‌المبین و فتح خرمشهر بود و امام راحل نیز فتح خرمشهر را کاری خدایی خواند.

وی افزود: با توجه به موقعیت سوق‌الجیشی خرمشهر، حفظ خرمشهر برای ارتش عراق و پشتیبانان خارجی وی از اهمیت زیادی برخوردار بود و صدام که فتح خرمشهر را توسط نیروهای ایرانی کاری غیرممکن می‌دانست اعلام کرد تا در صورت آزادسازی خرمشهر کلید بصره را به ایران می‌دهد.

فرماندار فردوس تصریح کرد: آمریکا با مطالعه جنگ ایران و عراق و به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر از حمله به ایران هراس دارد.

اقبال یادآور شد: به سبب اهمیت سوق‌الجیشی خرمشهر، فتح این شهر می‌توانست نقطه عطفی در وضعیت جنگ تحمیلی ایجاد کند و از این ‌رو پس از عملیات موفقیت‌آمیز فتح‌المبین عملیات بیت‌المقدس برنامه‌ریزی شد.

وی گفت: با انجام عملیات بیت‌المقدس نیروهای ایرانی توانستند نسبت به باز پس‌گیری خرمشهر و رسیدن به مرز ایران و عراق اقدام کنند.

فرماندار فردوس افزود: در مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس پس از استقامت زیاد در برابر حملات شدید دشمن برای حفظ خرمشهر و استفاده از استحکامات عظیم رزمندگان ایران توانستند با ایجاد تلفات و وارد آوردن خسارت‌های زیادی به نیروهای هوایی و زمینی کشور عراق خرمشهر را آزاد کنند.

اقبال که خود در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس به عنوان رزمنده حضور داشته است، تصریح کرد: در عملیات مرحله دوم بیت‌المقدس پادگان حمید و جاده اهواز، خرمشهر آزاد و با مقاومت و ایستادگی در برابر حملات ارتش عراق توانستیم ارتباط دشمن را با شرق شلمچه قطع کنیم.

وی فتح خرمشهر را یک معجزه الهی دانست و یادآور شد: در این عملیات بیش از 19 هزار نیروی عراقی به اسارت ایران درآمدند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول