اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

فتح خرمشهر نگاه دنیا به ایران را عوض کرد

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر نگاه دنیا را از همان زمان نسبت به ایران و انقلاب عوض کرد.

فتح خرمشهر نگاه دنیا به ایران را عوض کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده ظهر امروز در جمع فرماندهان نیروهای نظامی لرستان حماسه فتح خرمشهر را حماسه‌ای ماندگار در تاریخ دانست و گفت: فتح خرمشهر نگاه و دیدگاه جهان به ‌ویژه ابر قدرت‌ها را نسبت به ایران اسلامی تغییر داد.

وی افزود: رزمندگان اسلام با فتح خرمشهر حماسه‌ای آفریدند که موجب شد، دشمنان در مقابل عظمت ایران سر تعظیم فرود آورند.

استاندار لرستان اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر افتخار بزرگ و شاخص برجسته دوران دفاع مقدس است که جایگاه ایران اسلامی را در معادلات جهانی ارتقا بخشید.

دهمرده گفت: فتح خرمشهر فتح ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران بود و به قدری اهمیت داشت که امام راحل فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه این پیروزی باعث شد که استکبار و ابرقدرت‌ها درس عبرت بگیرند،‌ افزود: استان لرستان در عملیات بیت‌المقدس بیش از 190 شهید تقدیم انقلاب اسلامی و در دوران هشت ساله دفاع مقدس بیش از 6 هزار و 200 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

دهمرده با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به الگویی موفق در جهان تبدیل شده است.

وی هم‌چنین با اشاره به تهدیدها و ترفندهای دشمنان علیه نظام، افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری مقام عظمای ولایت همواره توانسته است، تهدیدها و چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند.

در ادامه امیرمهدی مددی، فرمانده لشگر 84 پیاده لرستان نیز در این مراسم در سخنانی با تشریح عملیات بیت‌المقدس در سال 1361 گفت: مقاومت و پایمردی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس افتخاری ماندگار برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ به ثبت رسیده است.

بیان خاطرات توسط یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی خرمشهر، اجرای عملیات رزم کوهستان و مشق عملیات سریع، تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول