اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دفاع در جمع خبرنگاران:

حماسه خر‌مشهر قدرت رزمندگان اسلام را به رخ دشمنان انقلاب اسلامی کشید

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع گفت: حماسه آزادسازی خر‌مشهر قدرت رزمندگان اسلام را به رخ دشمنان انقلاب اسلامی کشید.

حماسه خر‌مشهر قدرت رزمندگان اسلام را به رخ دشمنان انقلاب اسلامی کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، احمد وحیدی در حاشیه برگزاری دومین روز کنگره سرداران ملی، امیران شهید و شهدای خرمشهر در جمع‌ خبرنگاران ‌اظهار کرد: به خرمشهر باید به‌عنوان سمبل پیروزی ملت ایران نگاه کرد.

وی افزود: در این برهه مهم تاریخی در خرمشهر که با 35 روز مقاومت به طول انجامید، فرهنگ‌ها ساخته، پیام‌ها صادر و مقاومت‌ها شکل گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه شکست دشمن و استکبار جهانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی در خرمشهر رقم خورد، گفت: آنچه را که امروز داریم از دفاع مقدس است و آنچه در دفاع مقدس داشته از پایداری اولیه خرمشهر داریم.

وی در خصوص حفظ و پایداری ایمان رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی بیان کرد: اگر رزمندگان ایمان خود را از دست می‌دادند، خرمشهر به اشغال دشمنان در می‌آمد.

وحیدی اضافه کرد: همه ما دیدیم که خرمشهر برای زمان کوتاهی به اشغال دشمن بعثی و متحدانش درآمد اما ملت غیور ایران اسلامی با ایمان دوباره توانستند خرمشهر را از دست اشغالگران نجات دهند.  

وی ضمن تأکید به فتح دوباره خرمشهر به دست رزمندگان اسلامی افزود: فتح خرمشهر و برگشت آن به دامان ملت دومین برهه‌ای بود که در آن دشمنان نظام و انقلاب را به طور کلی ناامید کرد. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: رزمندگان سلحشور و جان بر کف اسلام و فرزندان معنوی روح‌الله با اتکا به خدا و تحت فرماندهی امام زمان(عج) در عملیات پیروز بیت‌المقدس با فتح خرمشهر، همه معادلات متجاوزان بعثی و حامیان این رژیم را بر هم زدند.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی رزمندگان اسلام و ملت شریف ایران در آن دوران حماسی توکل به خدا، وحدت کلمه، پیروی از ولایت فقیه، اتکا به توانمندی‌های ذاتی و تأسی به فرهنگ عاشورا بود، عنوان کرد: فتح خرمشهر تنها این نبود که در سوم خرداد 6 هزار کیلومتر زمین آزاد شد، بلکه مهمترین پیامدش این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌های دشمنان پیروز شده و دشمن فهمید که بار دیگر قدرت رویارویی با ایمان رزمندگان اسلام را نخواهد داشت.  

وحیدی ضمن تجلیل از شهامت و شهادت رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: ما از پیشروان مسیر شهامت و شهادت آموختیم که نباید از دشمن ترسید، نباید به این دنیا دل بست؛ آموختیم که باید به عهد خود با خداوند وفادار بوده و تنها منتظر شنیدن ندای اسلام باشیم.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول