اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه انصار المهدی(عج) زنجان:‌

سوم خرداد روز ملی و مذهبی نظام ایران است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه انصار المهدی(عج)‌ زنجان گفت: پس از آزادسازی خرمشهر منافع آمریکا در خطر افتاد و قدرت‌های استکباری که تا آن روز صدام را برای براندازی نظام ایران حمایت می‌کردند، مراقب بودند تا صدام سقوط نکند.

سوم خرداد روز ملی و مذهبی نظام ایران است

علی بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس از 10 اردیبهشت ماه سال 61 آغاز و پس از 25 روز عملیات در سوم خرداد خرمشهر آزاد و پرچم جمهوری اسلامی یکبار دیگر در این شهر به اهتزاز درآمد.

وی با بیان اینکه خرمشهر 578 روز در اشغال عراقی‌ها بود، تصریح کرد: در عملیات بیت‌المقدس خرمشهر آزاد و نتیجه این عملیات بزرگ، 19هزار اسیر عراقی و 16 هزار تلفات بود.

معاون سیاسی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اتحاد و همدلی نیروهای ایرانی در این عملیات یادآور شد: اتحاد و همدلی بین نیروهای مسلح موجب شد تا این عملیات، تاریخ دوران دفاع مقدس را به نحو مطلوبی تغییر داده و در خاطرات این دوران، این روز نگاشته شود.

وی با بیان اینکه سوم خرداد روز ملی و مذهبی برای کشور محسوب می‌شود، افزود: رشادت‌ها، شجاعت‌ها و دلاور‌مردی‌های رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر بی‌نظیر بود.

بیگدلی با اشاره به اهمیت آزادسازی خرمشهر ادامه داد: آزادسازی خرمشهر از دو نظر برای ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود به نحوی که جنگ را وارد فازهای جدید و تاثیرگذاری کرد.

وی با بیان اینکه پس از آزادسازی خرمشهر جنگ وارد مرحله جدیدی شد، افزود: قوای ایرانی مرحله به مرحله پیروزی‌های زیادی پس از فتح خرمشهر کسب کرده و مرحله حساس دوران دفاع مقدس که در سرنوشت کشور تاثیر گذار بود، آغاز شد.

معاون سیاسی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: آزادسازی خرمشهر موجب توجه آمریکا و قدرت‌های بزرگ به ایران شده و باعث شد موضع خود را از حالت تهاجمی به دفاعی تغییر دهند.

وی ادامه داد: پس از آزادسازی خرمشهر منافع آمریکا در خطر افتاد و قدرت‌های استکباری که تا آن روز صدام را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کردند، مراقب بودند تا صدام سقوط نکند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس از عملیات‌های دوران مرزی و اوج ذلت استکبار بود که خوشبختانه با پیروزی رزمندگان اسلام موجب خوشحالی امام و مردم شد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی(ره) آزادسازی خرمشهر فتح ارزش‌ها بود، خاطرنشان کرد: سخنان و پیام امام در آن دوران به رزمندگان روحیه داده و موجب کسب افتخارات بیشتر می‌شد.

معاون سیاسی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به نقش رهبری در هدایت دوران دفاع مقدس افزود: امام با پیام‌های خود همواره رزمندگان را حمایت کرده و عشق امام در دل همه رزمندگان جاری بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هدایت معنوی جبهه‌های حق علیه باطل را به نحو مطلوبی انجام می‌داد، تصریح کرد: رزمندگان اسلام برای پیروی از فرمایشات امام خمینی(ره) سر از پا نمی‌شناختند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول