اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

سوم خرداد درس غیرتمندی ایرانیان به ابرقدرت‌های پوچ‌گراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: سوم خرداد درس غیرتمندی ایرانیان به ابرقدرت‌های پوچ‌گرا و تهی از هرگونه اندیشه سالم است.

سوم خرداد درس غیرتمندی ایرانیان به ابرقدرت‌های پوچ‌گراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت عصر امروز در آستانه سوم خرداد و در مراسم تجلیل از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی در خلخال اظهار داشت: مردم ایران از این روز همیشه به عنوان مظهر غیرت، شجاعت و اعتماد به نفس یاد می‌کنند چرا که در سوم خرداد جوانان برومند این کشوربینی دشمن را به خاک مالیده و برای همیشه از این خاک پاک قدم ذلت‌آور استکبار را بیرون راندند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر چند 30 سال از آن حماسه ماندگار گذشته است اما درس و پیام آن تازه و پرحلاوت است چرا که ایرانیان هرگز وفای به عهد، تکریم ارزش‌ها و تعظیم شعائر غیرت‌آفرین خود را فراموش نمی‌کنند.

خوشبخت با یادآوری این‌که انقلاب اسلامی ایران انقلاب شهدا، ایثارگران و دلباختگان به مکتب اسلام و ارزش‌های حقیقی آن است، خاطر نشان کرد: در چنین نظامی فتح خرمشهر یک مسئله عادی و ظاهری نیست بلکه فتح تمام قلوب مسلمانان برای جایگزین کردن مهر و وفا به جای کین و عداوت است.

به گزارش فارس، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در فتح خرمشهر آن چه بسیار شاخص و روشن به نظر می‌رسد فداکاری رزمندگان و همچنین تکیه جوانان این مرز و بوم به بهترین سرمایه‌هایشان غیرت و همیت بوده که همیشه سر زبان‌ها است.

در ادامه این برنامه مسئول نمایندگی سپاه شهرستان خلخال نیز در سخنانی بیان کرد: فرهنگ خلق شده در سوم خرداد فرهنگ برگرفته از اصالت عاشورایی و زینبی است که همه سعی کردند در راه اسلام و ارزش‌های آن جان فدا کنند.

حجت‌الاسلام علی عابدی ادامه داد: در حالی که دشمن احساس می‌کرد با فتح خرمشهر می‌تواند بر این کشور تسلط یابد جوانان این مرز و بوم در مقاومتی جانانه درسی تاریخی به دشمن دادند و آنها را به ذلت واقعی نشاندند.

نظیر این مراسم در شهرستان کوثر و تجلیل از فاتحان خرمشهر برگزار شد و امام جمعه شهرستان کوثر در سخنانی یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس را گرامی داشت و گفت: حماسه فتح خرمشهر دانشگاه درس و ارزش‌مداری و کسب فضیلت‌ها و شجاعت‌ها است که هرگز رنگ و بوی گذر زمان به خود نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی افزود: همه ما امروز وظیفه داریم فاتحان خرمشهر را پاس داریم و حرمتشان را حفظ کنیم.

رئیس اداره تبلیغات پارس‌آباد نیز در مراسم گرامیداشت رزمندگان آزادسازی خرمشهر در پارس‌آباد اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر در سایه پیروی از ولایت و فرمان امام راحل محقق شد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن باقری تصریح کرد: مقاومت خرمشهر نشان از حق‌باوری نسلی بپاخاسته بود که در پرتو ولایت و برای حراست از میهن اسلامی مرزهای شهادت را ره‌پویه خود ساخت تا اعجاز مقاومتی در تارک تاریخ رقم بخورد.

وی خاطر نشان کرد: بی‌گمان ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت و ارزش‌های حقیقی و ماندگار حماسه سوم خرداد و تبیین ماهیت این حماسه برای جوانان و نوجوانان میهن اسلامیمان ضروری و با اهمیت به نظر می‌رسد.

باقری ادامه داد: خرمشهر برای ملت ایران تنها یک شهر نیست بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی است که فتح آن سبب برانگیخته شدن احساسات و عواطف پاک ملت ایران شده است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول