اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه امام حسین(ع):

سوم خرداد نماد پایداری و مقاومت در برابر استکبار است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: سوم خرداد یکی از بزرگترین نمادهای پایداری و مقاومت در برابر دشمنان و استکبار است.

سوم خرداد نماد پایداری و مقاومت در برابر استکبار است

منصور عزتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: فضای دوران دفاع مقدس از هر فضایی برای رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس مطلوبتر است.

وی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دوران دفاع مقدس از اذهان هیچ فردی پاک نمی‌شود، افزود: این دوران به دلیل جانبازی‌های خالصانه رزمندگان اسلام از ارزش والایی برخوردار است.

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: سوم خرداد یکی از بزرگترین نمادهای پایداری و مقاومت در برابر دشمنان و استکبار بود که موجب شد تا قسمت اعظمی از تصرفات دشمن دوباره به آغوش وطن باز گردد.

وی با بیان اینکه در عملیات‌های مختلفی که قبل از سوم خرداد صورت می‌گرفت همه رزمندگان نگاه جدی به آزادسازی خرمشهر داشتند، یادآور شد: هیچ عملیاتی به اندازه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خوزستان برای رزمندگان با اهمیت نبود.

سردار عزتی تصریح کرد: تصور آزادسازی خرمشهر همواره در ذهن رزمندگان بود که مجموعه توان نظامی، شرایط و امکانات موجود دست‌یابی به چنین توفیقی را دور از ذهن می‌ساخت.

وی با بیان اینکه توفیقات الهی و همکاری و همدلی نیروهای مسلح موجب شد تا خرمشهر آزاد شود، افزود:‌ این عملیات با رمز یا علی‌بن‌ابیطالب فرصت مغتنمی برای باز پس‌گیری خرمشهر بود که خوشبختانه با اراده ملی و روحیه‌دهی حضرت امام خمینی(ره) به رزمندگان خرمشهر به عنوان کلیدی‌ترین خط صدام به دست رزمندگان اسلام فتح شد.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به ارتباط رزمندگان با حضرت امام راحل یادآور شد: حضرت امام ارتباط نزدیکی با رزمندگان داشت و همه رزمندگان با عشق به امام راحل به صحنه آمده و جانانه در برابر دشمن مقابله می‌کردند.

وی با بیان اینکه ارتباط بین امام و رزمندگان موجب کسب پیروزی‌های مختلف در دوران دفاع مقدس شد، افزود: با وجود همه تجهیزات و استحکامات دشمن در داخل و اطراف خرمشهر تصرف آن دور از ذهن بود.

سردار عزتی با اشاره به وحدت و همدلی نیروهای مسلح در آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: همه افراد از جمله بچه‌های کوچه و خیابان‌های خرمشهر و دلاور مردان راست قامت تاریخ هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شوند.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: باید عطر معنوی دوران دفاع مقدس در جامعه جاری شده و یاد و خاطره شهیدان و جانبازان هشت سال دوران دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای ماندگار در جامعه ساری و جاری باشد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول