اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

تولید بچه ماهی آزاد دریای خزر در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بچه ماهی آزاد دریای خزر در استان زنجان تولید شد.

تولید بچه ماهی آزاد دریای خزر در زنجان

محمود صیاد‌بورانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ماهی آزاد دریای خزر یکی از با ارزش‌ترین گونه‌های آبزی است.

وی با اشاره به شرایط پرورش ماهیان آزاد دریای خزر افزود: مناطق سردسیر و معتدل از بهترین دماهایی هستند که ماهیان آزاد پرورش پیدا می‌کنند.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ماهی آزاد از ماهیان شکارچی و درنده است، افزود: این نوع ماهی در زمان جوانی از سخت پوستان تغذیه می‌کند.

وی همچنین با اشاره به غذای این نوع ماهی آزاد افزود: کیلکا و ماهیان پهلو نقره‌ای و شاه ماهیان جوان از غذاهای مورد استفاده این نوع ماهی هستند.

صیادبورانی در ادامه با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با موسسه تحقیقات شیلات ایران و مرکز تحقیقات ماهیان سرد آبی افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شیلات استان زنجان، مزرعه مذکور توان تولید حداقل 2 میلیون قطعه بچه ماهی و 500 تن ماهی قزل آلای بازاری با فراهم‌کردن اشتغال مستقیم برای پنج نفر را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید آبزیان در استان زنجان اضافه کرد: آبزی‌پروری یکی از فعالیت‌هایی است که موجب صرفه‌جویی در استفاده از کودهای شیمیایی می‌شود.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه هدایت پساب‌ استخرهای پرورش ماهی به اراضی کشاورزی، استفاده بهینه از آب کشاورزی، افزایش سهم بهره‌وری از آب و تولید پروتئین مفید و مورد نیاز مردم رشد خوبی در استان زنجان داشته است، افزود: کمک به اقتصاد خانوار کشاورز، افزایش خود مصرفی ماهی در محل تولید، ترویج مصرف گوشت ماهی در مناطق کشاورزی و افزایش مصرف گوشت ماهی در سبد خانوار کشاورز نیز از مواردی بودند که در طول سال گذشته رشد مطلوبی در استان زنجان داشتند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول