اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

صنعت فرش‌بافی خلخال حمایت می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال از حمایت صنعت فرش‌بافی این شهرستان و صنعتگران این هنر خبر داد.

صنعت فرش‌بافی خلخال حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین برنامه‌های مشترک کمیته امداد و فرمانداری خلخال اظهار داشت:‌ ما با حمایت از این هنر صنعت در واقع زمینه اشتغال خانگی را به نحو مطلوب فراهم آورده‌ایم و همگان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه امروز صنعت فرش به یک هنر جهانی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: ما حمایت از این صنعت را در دستور کار قرار می‌دهیم و بر همین اساس صنعتگران و بافندگان فرش نیز تحت حمایت قرار می‌گیرند.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: برای حمایت از صنعت فرش‌بافی در این شهرستان که از قدمت دیرینه‌ای نیز برخوردار است محل نمایشگاه دائمی صنایع دستی شهر خلخال در اختیار کمیته امداد امام (ره) قرار می‌گیرد تا برای برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز برگزاری نمایشگاه و فروشگاه فرش مورد استفاده قالیبافان منطقه قرار گیرد.

عبداللهی خروجی برگزاری دوره‌های آموزش قالیبافی در سطح روستاهای خلخال را مناسب ارزیابی کرد.

این مسئول بیان داشت: با هدف تشویق استقبال‌کنندگان از دوره‌های آموزشی فرش و اهالی روستاهایی که اقدام به برگزاری این دوره‌ها می‌کنند اعتبارات عمرانی مورد نیاز این روستاها از سوی فرمانداری خلخال تامین خواهد شد.

فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به نبود شورای قیمت‌گذاری فرش در خلخال و طرح این مشکل از سوی فرشبافان شهرستان خواستار تشکیل این شورا از سوی کمیته امداد امام و حذف واسطه‌ها از بازار فروش فرش خانگی خلخال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین رئیس کمیته امداد امام خمینی خلخال از پرداخت 35 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد امام این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

بهرام‌علی قلی‌زاده تصریح کرد: سال گذشته طرح‌های مختلفی در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی، صنعت، خدمات و دامپروری توسط مجریان طرح‌ها زیر نظر کمیته امداد خلخال اجرا شد.

وی به اجرای 180 طرح قالیبافی در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: بانوان روستایی علاقمند به یادگیری بافت قالی گل ابریشمی در دوره‌های آموزش قالیبافی شرکت کرده و با کسب مهارت لازم برای این کار در خانه‌های خود اقدام به تکمیل قالی‌های خود می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خلخال در پایان با بیان این‌که برای اجرای 250 طرح فرش‌بافی در سال گذشته 11 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار بافندگان تک‌بافت قالی قرار گرفته است، اظهار داشت: این تسهیلات از محل اعتبارات ایجاد مشاغل خانگی به متقاضیان آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول