اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک جانباز آبیکی:

اراده خدا پشت پرده پیروزی عملیات بیت‌المقدس بود

خبرگزاری فارس: یک جانباز آبیکی گفت: علت اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس تنها اراده خدا بود که سبب تقویت اراده آنان شد.

اراده خدا پشت پرده پیروزی عملیات بیت‌المقدس بود

یزدان مافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک در خصوص نحوه اعزام خود به جبهه می‌گوید: در سال 60 به عنوان یک بسیجی از استان قزوین به جبهه اعزام شدم و در پادگان 21 حمزه بانه که متعلق به ارتش بود 40 روز دوره آموزشی گذراندم و به مدت دو ماه حراست از امنیت جاده‌های داخل شهر و به مدت یک ماه حراست از امنیت پایگاه‌های خارج از شهر که بر فراز قله‌های کوه‌ها بود را بر عهده داشتم.

وی می‌افزاید: رزمندگان قزوینی و آبیکی می‌خواستند هر چه زودتر به جنوب بروند و از نزدیک جبهه را لمس کنند ولی فرماندهان می‌گفتند در اینجا دشمن پراکنده است و باید همه جانبه با دشمن مبارزه کنیم ولی ما دلمان می‌خواست که هر چه زودتر به جنوب برویم که همین کار را هم انجام دادیم.

این جانباز آبیکی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس سه مرحله داشت، ادامه می‌دهد: مرحله اول عملیات بیت‌المقدس در 10 اردیبهشت سال 61 آغاز شد که از دارخوئین نزدیک رود کارون از پل‌های شناور به سمت منطقه عملیاتی حرکت کردیم.

مافی خاطرنشان می‌کند: گرچه عملیات‌ها در دوران جنگ تحمیلی شبانه انجام می‌شد، ولی تا اذان صبح پیاده به سمت منطقه عملیاتی حرکت کردیم.

وی می‌افزاید: همین که رسیدیم، عراقی‌ها جاده اهواز - خرمشهر را به تسخیر خود درآورده و پشت خاکریزهای ایرانی‌ها سنگر گرفته بودند لذا زمانی که نیروهای ایرانی را مشاهده کردند، تیر اندازی را نیز آغاز کردند.

این رزمنده عملیات بیت‌المقدس در ادامه بیان می‌کند: نیروهای گردان ما از چند طرف به دشمن حمله بردند و تا جایی پیشروی کردند که توانستند عده‌ای از عراقی‌ها را به اسارت در بیاورند و عده‌ای نیز پا به فرار گذاشتند.

این جانباز آبیکی اظهار می‌کند: یکی از اسرای عراقی دست مرا می‌کشید و به زبان عربی چیزی می‌گفت که متوجه نشدم ولی با دستش به من فهماند که عراقی‌ها از کدام طرف فرار می کنند.

مافی یادآور می‌شود: زمانی که به خاکریزها رسیدیم چون زمین دشت بود و در تیررس دید دشمن بودیم با نیزه زمین را می‌کندیم و سرپناهی که فقط به سرمان گلوله اصابت نکند، درست کرده بودیم که از دشمن مخفی بمانیم.

وی با بیان اینکه انجام مرحله نخست عملیات بیت‌المقدس در روز، اراده خداوند بود، افزود: زمانی که به خاکریزهای دشمن رسیدیم، چون اول صبح بود و هوا روشن می‌شد، متوجه شدیم که دشمن چند متر مانده به خاکریز را مین‌گذاری کرده ولی روی آن را هم خاک نریخته بود لذا اگر شب عملیات انجام می‌شد، بسیاری از رزمندگان به شهادت می‌رسیدند و این موضوع معجزه الهی بود که از داخل مین‌ها عبور کنیم.

این رزمنده عملیات بیت‌المقدس بیان می‌کند: از همان جاده اهواز - خرمشهر به سمت شلمچه حرکت کردیم که در حین پیشروی توانستیم دو خاکریز دشمن را به تسخیر خودمان در بیاوریم.

مافی می‌گوید: در حین پیشروی ساعت 12 به بعد شب بود که بر اثر اصابت ترکش به پای راستم مجروح شدم ولی از لحظه‌ای که مجروح شدم به هوش بودم و شهدا و مجروحان اطراف خود را می‌دیدم که امدادگران اول مجروحان و سپس شهدا را جمع‌آوری می‌کردند.

وی می‌افزاید: با آمبولانس مرا به سمت بیمارستان اهواز منتقل کردند، البته ناگفته نماند که در بین راه چون در تیررس دشمن بودیم، راننده آمبولانس با سرعت زیاد حرکت می‌کرد تا توپ و گلوله به آمبولانس اصابت نکند.

این جانباز آبیکی اظهار می‌کند: به طور سطحی در بیمارستان مرا باندپیچی کردند و با هواپیمای 330 به بیمارستان شریعتی اصفهان منتقل شدم.

مافی اضافه می‌کند: چند روز بعد در بیمارستان بودم که نواختن مارش آزادی خرمشهر از رادیو و تلویزیون پخش شد و به محض شنیدن این خبر صدای بوق و روشنایی چراغ خودروها شنیده و دیده می‌شد.

وی ادامه می‌دهد: پس از اعلام آزادی خرمشهر مردم به ملاقات مجروحان آمده و تبریک می‌گفتند که روز فراموش نشدنی بود، زیرا خرمشهر دو سال بود که در محاصره دشمن قرار داشت و به گفته امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد که به حق هم همین بود.

مافی با ذکر اینکه خرمشهر از لحاظ مادی و معنوی ویژگی خاصی داشت، افزود: اراده الهی بر عملیات بیت‌المقدس حاکم بود لذا دست غیر خدا در کار نبود و رزمندگان به دور از ریا و تظاهر ایثارگری کردند و خرمشهر آزاد شد.

وی تصریح می‌کند: خرمشهر آنقدر مهم بود که صدام حسین گفته بود اگر ایران خرمشهر را آزاد کند کلید بصره را به ایران می‌دهم و این امر بیانگر جایگاه و اهمیت خرمشهر، شهر خون و قیام است.

مافی ادامه می‌دهد: به هیچ عنوان از شرکت در جنگ پشیمان نیستم، چرا که برای کسب رضایت الهی و لبیک به فرمان امام در جنگ شرکت کرده بودم.

وی می‌افزاید: به جانباز شدنم افتخار می‌کنم چرا که به حضرت ابوالفضل (ع) اقتدا کردم و احساس رضایت از خود دارم که امیدوارم خدا هم از بنده راضی باشد.

این جانباز آبیکی خاطرنشان می‌کند: در طول هشت سال دفاع مقدس شش مرتبه در عملیات‌های بیت‌المقدس، خیبر، کربلای چهار، والفجر هشت، والفجر 10 حلبچه و جنگ‌های نامنظم کردستان شرکت داشته‌ام.

مافی یادآور می‌شود: انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است که آن را به راحتی از دست بدهیم لذا مردم و مسئولان باید ادامه دهنده راه شهدا باشند چراکه شهدا و ایثارگران به خاطر اسلام و انقلاب جانشان را از دست دادند، جانباز و آزاده شدند.

وی بر سرکشی بیشتر مسئولان از جامعه ایثارگران تأکید کرد و افزود: مسئولان نگذارند که خون شهدا، پایمال شود.

مافی با اشاره به تقارن آزادی خرمشهر با مذاکرات هسته‌ای 1+5 در بغداد گفت: امیدواریم که با ناظر بودن شهدای سوم خرداد، این مذاکرات نتایج مثبتی را برای ایران اسلامی به همراه داشته باشد و رأی مطلوبی در استفاده ایران از انرژی هسته‌ای گرفته شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول