اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابهر:

دانشگاه آزاد ابهر در جایگاه نخست منطقه 2 کشور قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ابهر با وجود دانشگاه‌های آزاد اسلامی مراکز استان‌های منطقه دو کشور و بر اساس امتیازها در جایگاه نخست قرار دارد.

دانشگاه آزاد ابهر در جایگاه نخست منطقه 2 کشور قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، یدالله رجایی عصر امروز در همایش بزرگداشت آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بهت و حیرت همه جهانیان به‌ویژه اساتید و دانشجویان خارج از کشور را سبب شد.

وی افزود: همه جهانیان از پیروزی ملت ایران در برابر رژیم تا بُن دندان مسلح شگفت‌زده شده بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر محور اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را رهبری امام خمینی(ره) عنوان و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن با جنگ تحمیلی به دنبال شکست دادن انقلاب بود که در آن زمان با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و هم‌اکنون نیز با رهبری مقام معظم رهبری همه توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شده است.

وی با اشاره به دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: رزمندگان ما با تمام توان و با تقدیم جان خود در مسیر حراست از انقلاب گام برداشته و امروز وظیفه ما حرکت در مسیر ایشان و حراست از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر یکی از دانشگاه‌های مهم کشور و منطقه محسوب می‌شود، گفت: این دانشگاه نه تنها در بین دانشگاه‌های آزاد بلکه در بین دانشگاه‌های دولتی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رجایی افزود: در یک بررسی و ارزیابی صورت گرفته در زمینه موقعیت و جایگاه پژوهش، این واحد دانشگاهی در بین 110 واحد دانشگاه آزاد، رتبه یازدهم را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد هم‌اکنون به 17 منطقه تقسیم‌بندی شده است که منطقه دو شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی و زنجان بوده و دانشگاه آزاد ابهر با وجود دانشگاه‌های آزاد اسلامی مراکز این سه استان و بر اساس امتیازها در جایگاه نخست قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با اشاره به بحث شاخص استاد به دانشجو تصریح کرد: در حال حاضر 10 هزار و 500 دانشجو داریم که 250 عضو هیئت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت نیز مشغول به فعالیت هستند و ما برای هر 40 دانشجو یک عضو هیئت علمی داریم.

وی افزود: در بحث‌ فضای دانشگاه نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر نه تنها در منطقه دو بلکه در کشور حرفی برای گفتن دارد به گونه‌ای که برای هر دانشجو 9 مترمربع فضا داریم.

رجایی با بیان اینکه به ازای هر دانشجو در این دانشگاه 13.5 جلد کتاب وجود دارد، عنوان کرد: این دانشگاه دارای کتابخانه دیجیتالی است که سالانه 90 میلیون تومان اجاره آن است و به این وسیله به 40 میلیون جلد کتاب مرجع خارجی و پروژه‌ها دسترسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در مسیر ارتقای کیفی گام برمی‌دارد، بیان کرد: 28 رشته مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد که بالاتر از برنامه محسوب شده و این تعداد رشته حتی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول