اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

فیوضی: فتح خرمشهر وحدت را میان اقشار ملت پدید آورد

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان گفت: فتح خرمشهر، موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و همدلی و وحدت را میان اقشار ملت پدید آورد.

فیوضی: فتح خرمشهر وحدت را میان اقشار ملت پدید آورد

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: نگاهی به رخدادهای پس از فتح خرمشهر و پیام‌های رسمی و غیررسمی دولتمردان امریکایی و متحدانش، به روشنی حکایت از آن دارد که برپاکنندگان اصلی جنگ تحمیلی، از کارآمدی طرح حمله نظامی به ایران ناامید شده بودند و برای مقابله با نظام اسلامی راهکار دیگری را دنبال می‌کردند.

وی افزود: در این برهه زمانی ادامه جنگ از یک سو حرکت پرشتاب نهضت‌های اسلامی را در منطقه به دنبال داشت و از سوی دیگر، برای قدرت‌های بزرگ که در سطح بسیار گسترده‌ای به نفع عراق وارد این کارزار شده بودند، شکست ارتش عراق، ترجمان ناکامی آنان بود.

فرماندار شادگان تصریح کرد: آزادی خرمشهر چنان در سطح بین‌المللی تأثیر گذاشت که پس از پیدایش وضعیت جدید و بیرون راندن متجاوزان از خرمشهر، برتری سیاسی _ نظامی ایران در برابر عراق مطرح شد و مسیر جنگ نیز تغییر یافت.

وی اضافه کرد: جنگی که ابتدا با هدف براندازی یا تعدیل دیدگاه‌های انقلاب اسلامی طرح‌ریزی شده بود، برخلاف تصور، عامل تثبیت اوضاع سیاسی در داخل کشور و درهم شکستن جبهه ضدانقلاب شد.

فیوضی خاطر نشان کرد: زمانی که خرمشهر به دست نیروهای ایرانی از دشمن باز پس گرفته شد، همه دنیا تا 24 ساعت سکوت کرد و بوق‌های تبلیغاتی هیچگونه خبری از پیروزی رزمندگان ایران اسلامی را در حماسه فتح خرمشهر پخش نکردند؛ زیرا برایشان باورکردنی نبود که نیروهای ایرانی بتوانند دست به چنین عملیاتی بزنند.

وی با بیان اینکه روز سوم خردادماه، سالگرد حماسه آزادی و فتح خرمشهر پس از بیش از یک سال و نیم اشغال آن به دست بعثیان است، گفت: فتح خرمشهر، موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و همدلی و وحدت را میان اقشار ملت پدید آورد.

فرماندار شادگان بیان کرد: حماسه شگرف آزادسازی خرمشهر، پیروزی سروقامتانی را پدید آورد که با فتح‌آفرینی خود، نهایت ایثار، اوج مظلومیت، انتهای پاک‌بازی و منتهای توکل را رقم زدند.

وی در پایان گفت: خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول