اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

انقلاب اسلامی با فتح خرمشهر به ثبات رسید

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: انقلاب اسلامی با فتح خرمشهر به ثبات رسید.

انقلاب اسلامی با فتح خرمشهر به ثبات رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی جزایری ظهر امروز در دومین روز کنگره شهدای ملی خرمشهر که با عنوان روز مقاومت در سالن نمایشگاه‌‌های دائمی منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، اظهار کرد: تنها مشابهی که برای فتح خرمشهر می‌توان مثال زد، فتح مکه در دوران نورانی خاتم‌الانبیاء است.

وی افزود: با فتح مکه، اسلام به صورت کامل به ثبات رسید و همین امر نقطه عطف و آغازی برای گسترش اسلام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: با فتح مکه توسط مسلمانان، اضطراب و ناامیدی جای خود را به ثبات و امید و غلبه بر دشمنان داد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطر نشان کرد: خدا در قرآن گفته که فتح مکه ام‌الفتوح است.

جزایری اضافه کرد: انقلاب ما از جهاتی مشابه فتح نورانی مکه در زمان پیامبر بوده که با ذکر مثالی می‌توان این قضیه را بهتر تشریح کرد.

وی ادامه داد: هجرت پیامبر تا تشکیل حکومت اسلامی مدت 10 سال طول کشید و مقاومت امام راحل نیز برای پیروزی انقلاب نزدیک به 10 سال بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با فتح خرمشهر به ثبات رسید، گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس انسان‌هایی بودند که با توسل به خدا جان خود در کف اخلاص گذاشته و خون خود را تقدیم اسلام و نظام کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی واقعاً ولی‌نعمت هستند، خاطر نشان کرد: رزمندگان کسانی بودند که علاوه بر خواندن آیات قرآن با عمق مفاهیم آن نیز آشنا شده و به آن عمل کرده‌اند.

جزایری تصریح کرد: شهدای ما در زمان فتح خرمشهر رشادت‌های زیادی آفریدند و ثواب و اجر آنها قابل مقایسه با امور جاری و گذرای امروز و دنیوی نیست.

*ملت ایران در دوران دفاع مقدس آزموده شد

وی با بیان اینکه خداوند با امتحان و آزمایش سخت خود ملت ایران را در دوران دفاع مقدس آزمود، خاطر نشان کرد: مردم کشورمان در سال‌های جنگ تحمیلی با ایستادگی و مقابله در برابر دشمن بعثی و متحدانش از آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی با ساخت مقبره‌ای برای عمار و یاسر در شهر "رقه" در پاسداشت از ارزش‌های شهدای اسلام کوشیده و سعی دارد این ارزش‌ها را در بین مسلمانان اشاعه و گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه شهدای اسلام کسانی بودند که با خدا عهد بسته و جان خود را در راه جهاد تقدیم کردند، گفت: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس همچون رزمندگان در جنگ‌های صفین و احد، ثواب و اجر دارند و با آنها در یک مسیر همراهند.

جزایری در پایان اظهار کرد: باید با برگزاری برنامه‌ها و کنگره‌هایی چون شهدای خرمشهر در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و رزمندگان به نسل جوان امروز همت کرد.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول