اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

صدام با کمک‌های بین‌المللی هم نتوانست در برابر اراده رزمندگان مقابله کند

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: صدام با کمک‌های بین‌المللی نیز نتوانست در برابر قدرت و اراده رزمندگان اسلام مقابله کند.

صدام با کمک‌های بین‌المللی هم نتوانست در برابر اراده رزمندگان مقابله کند

سیدعیسی صفوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: منطقه خوزستان اهمیت ویژه‌ای برای نیروهای صدام داشت که آزادسازی آن توسط نیروهای ایرانی موجب شد تا هیبت دشمنان در هم شکسته شود.

وی با بیان اینکه صدام با آزادسازی خرمشهر در بن‌بست سیاسی گرفتار شد، افزود: رژیم بعثی عراق در خرمشهر استحکامات زیادی را تدارک دیده بود که حفظ ذخایر این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برای این کشور برخوردار بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس بنی‌صدر در مقام فرماندهی کل قوا در دوران دفاع مقدس اجازه انجام عملیات‌های تاثیرگذار برای باز پس‌گیری را نمی‌داد، افزود: به دلیل ارتباط نزدیک بنی‌صدر با دشمنان غربی از جمله آمریکا موجب می‌شد تا دوران دفاع مقدس به نحو مطلوبی مدیریت نشود.

وی با بیان اینکه استحکامات صدام در داخل و اطراف خرمشهر موجب شده بود تا آزادسازی خرمشهر با مشکلاتی روبرو شود، تصریح کرد: اراده و عزم جدی رزمندگان اسلام برای آزادسازی خرمشهر موجب شد تا در سوم خرداد این عملیات به نحو مطلوبی انجام و در نتیجه آن آزادسازی بخش اعظمی از مناطق اشغالی بود.

صفوی با اشاره به با آزادسازی خرمشهر، کشورهای غربی و امپریالیست جهانی قدرت واقعی نظام را به خوبی درک کردند، افزود: این از پس دیدگاه جهان نسبت به قدرت ایران تغییر کرد.

وی با بیان اینکه در این عملیات دشمن تلفات زیادی را متحمل شد، خاطرنشان کرد: گرفتن 19 هزار عراقی در این عملیات از افتخارات رزمندگان محسوب می‌شود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به تلفات دشمنان در عملیات بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: خرمشهر به عنوان نماد مقاومت و ایثار، ضربه‌ای به دشمن از سوی رزمندگان اسلام وارد شد که نقش آن به خوبی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک‌های بین‌المللی در این عملیات به صدام چشمگیر بود، یادآور شد: صدام با کمک‌های بین‌المللی نیز نتوانست در برابر قدرت و اراده رزمندگان اسلام مقابله کند.

صفوی ادامه داد: خرمشهر به عنوان پاره تن انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برای کشور ایران برخوردار بود و همین امر موجب شد تا رزمندگان تا آزادسازی کامل خرمشهر مقاومت کرده و دشمن را از مناطق متصرفی بیرون آورد.

وی با اشاره به همدلی و همکاری نیروهای مسلح در عملیات بیت‌المقدس افزود: همه رزمندگان با هر درجه‌ای در این عملیات جانفشانی کرده و تا آزادسازی خرمشهر این روند ادامه یافت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان سراسر خاطره بود، افزود: برخی از مردم برای کمک به جبهه‌ها با استفاده از خودروهای شخصی آذوقه به جبهه کمک می‌کردند.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: راز و نیازهای شبانه رزمندگان و فرماندهان از خاطرات مطلوب خاطرات شهدا است.

صفوی با بیان اینکه نیروهای عراقی گروه گروه به اسیری گرفته می‌شدند، یادآور شد: در چندین میدان اسرای عراقی از سوی رزمندگان به اسیری گرفته شده بودند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول