اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

معماری شهری امروز شلوغ است/ نگران تخریب بناهای فرهنگی هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: معماری شهری امروز، معماری شلوغ است و باید نسبت به این معماری به نسل‌های آینده پاسخگو باشیم.

معماری شهری امروز شلوغ است/ نگران تخریب بناهای فرهنگی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری سیف‌الله فرزانه ظهر امروز در همایش احیای معماری سنتی در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی وزارت کشور اظهار داشت: هویت ایرانی ریشه در هنر ایرانی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر جهت‌گیری از معماری قدیم در معماری نوین افزود: معماری شهری امروز، معماری شلوغ است و باید نسبت به این معماری به نسل‌های آینده پاسخگو باشیم.

فرزانه ادامه داد: وضعیتی در بافت معماری شهرها به وجود آمده که موجب نابودی بافت قدیم است.

این مسئول متذکر شد: بناهایی که حتی دو دهه قدمت ندارند بافت فرسوده نام گذارده و حتی برای آن وام و تسهیلات هم دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به معماری عصر صفوی تصریح کرد: در آن عصر بدون بهره‌مندی از تکنولوژی امروز بناهایی احداث می‌کنند که نشانگر هنر معماری ایرانی اصیل است و امروز با این همه پیشرفت علمی و تکنولوژی قوی به جای ارتقا بخشیدن به آن بناها، در حال تضعیف هستیم در صورتی که سنت خود را باید حفظ کنیم.

فرزانه با بیان اینکه معماری اصیل ایرانی اسلامی در بارگاه امام رضا (ع) با استفاده از تکنولوژی حفظ شده است گفت: نگران تخریب بناهایی هستیم که فرهنگ ما است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی را در راستای حفظ فرهنگ احیا برگزار می‌کنیم اذعان داشت: در این راستا با اعتبارات سال جاری و سال آینده، برنامه‌های اجرایی هم داریم و کمک می‌کنیم که دستگاه‌ها در پی تخریب بناها نباشند.

وی با بیان اینکه ساختمان قدیم شهرداری ساری را طی تفاهمنامه‌ای که با شهرداری داشتیم احیا، تجهیز و راه‌اندازی کرده و سپس برای بهره‌برداری در اختیار شهرداری می‌گذاریم، متذکر شد: بدون اینکه شهرداری حتی یک ریال هزینه کند، این کار را انجام می‌دهیم تا بتوانیم بناها را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول