اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش معماری دست‌کند خبر داد

ارسال 300 مقاله به دبیرخانه همایش معماری دست‌کند

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین همایش معماری دست‌کند در کرمان از ارسال 300 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

ارسال 300 مقاله به دبیرخانه همایش معماری دست‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهناز اشرفی پیش از ظهر امروز در آیین نخستین همایش معماری دست‌کندایران در کرمان اظهار داشت: موضوع معماری دست‌کند برای نخستین بار در جهان با برگزاری این همایش مطرح می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به تحولات اخیر و بحران انرژی، معماری بوم‌آورد و استفاده از ظرفیت‌های محیط مورد توجه متخصصان قرار گرفته است.

اشرفی با بیان اینکه به دنبال ثبت جهانی آثار معماری دست‌کند هستیم، عنوان کرد: متخصصان توانسته‌اند با الهام از اصول به کار رفته در این نوع معماری پاسخ‌های خوبی در طراحی‌های معاصر پیدا کنند.

وی تصریح کرد: فراخوان گسترده نخستین همایش معماری دست‌کند در کرمان در کشور منتشر شد و مقاله‌های متعدد با کیفیت بالا به دبیرخانه این جشنواره ارائه شد.

اشرفی خاطرنشان کرد: نخستین همایش معماری دست‌کند در کرمان با ارسال پرونده منظر میمند به عنوان نخستین پرونده معماری دست‌کند ایران برای ثبت جهانی همزمان شده است.

وی افزود: 300 خلاصه مقاله به دبیرخانه نخستین همایش معماری دست‌کند در کرمان ارسال شد که کمیته علمی داوری را آغاز کردند و 200 خلاصه مقاله پذیرفته شد.

اشرفی بیان داشت: از 122 مقاله نهایی که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بودند، 82 مقاله پذیرفته شد که 22 مورد در قالب سخنرانی و 50 مورد به صورت پوستر و 9 مقاله نیز در کارگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاهی درباره واژه‌شناسی "معماری دست‌کند" در این همایش برگزار می‌شود، ابراز داشت: امیدواریم در این همایش بتوانیم به تدوین قطعنامه درباره معماری دست‌کند و حفاظت از آن دست یابیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول