اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

جمع‌آوری یک میلیارد ریال در قالب اجرای طرح احسان زائر

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: سال گذشته در قالب اجرای طرح احسان زائر بیش از یک میلیارد ریال کمک مردمی در سطح استان زنجان جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری یک میلیارد ریال در قالب اجرای طرح احسان زائر

رضا حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نحوه اجرای طرح احسان زائر به این شکل است که زائران بیت‌الله الحرام و همچنین زائران اهل بیت می‌توانند، بخشی از نذورات قربانی و ولیمه خود را برای کمک به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد هدیه کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌های اجرایی از سوی کمیته امداد برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی است، افزود: در آیه 177 سوره بقره به طرح احسان زائر اشاره شده است.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به اینکه نحوه اجرای طرح احسان زائر متفاوت است، اضافه کرد: زائران هم می‌توانند به صورت نقدی نذورات خود را به نیازمندان هدیه کرده و هم با اطلاع به امدادگران می‌توانند ولیمه خود را در اختیار مددجویان زیرپوشش کمیته امداد قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته در بخش نذورات قربانی حجاج 438 میلیون ریال در استان زنجان جمع‌آوری شد، اضافه کرد: همچنین در قالب اجرای طرح احسان زائر نیز که سال گذشته برای نخستین بار اجرا شد، یک میلیارد و 390 میلیون ریال نذورات مردمی جمع‌آوری شد.

حسنلو در ادامه با اشاره به اینکه سالانه 47 طرح مشارکتی از سوی کمیته امداد اجرا می‌شود، اضافه کرد: طرح جمع‌آوری صدقات مردمی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب طرح برکت، برگزاری جشن‌های نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها نیز از عمده‌ترین طرح‌هایی است که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صدقات یکی از عمده‌ترین طرح‌های اجرایی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) است، اضافه کرد: سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال صدقه در سطح استان زنجان پرداخت شده است.

حسنلو تصریح کرد: میزان صدقات پرداختی توسط مردم زنجان در طول سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن 17 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مشترکان صندوق صدقه در استان زنجان افزود: در حال حاضر 130 هزار صندوق صدقه در سطح معابر، اماکن، بانک‌ها، منازل، مدارس و ادارات استان زنجان وجود دارد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول