اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فومن خبر داد

احداث بازارچه دایمی در بخش سردار جنگل فومن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فومن از احداث بازارچه 2 منظوره به صورت دایمی و هفتگی در بخش سردار جنگل این شهرستان خبر داد.

احداث بازارچه دایمی در بخش سردار جنگل فومن

مهدی نقدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به فعالیت 20 اتحادیه صنفی در این شهرستان، اظهار کرد: این تعداد اتحادیه برای فومن کافی نیست و نمی‌تواند پاسخگوی توانمندی اصناف این شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: در سال جاری به دلیل افزایش اتحادیه در فومن کار تفکیک اتحادیه‌ها به طور جدی پیگیری شد و انتخابات آنان برگزار می‌شود.

این مسئول، درباره شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب فومن افزود: در فومن بیش از 3 هزار واحد صنفی با پروانه کسب فعالیت می‌کنند و از ابتدای اردیبهشت امسال بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در سطح بازار شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب را آغاز کرده‌اند که پس از شناسایی، واحدهای صنفی مذکور را برای دریافت پروانه کسب به امور صنفی معرفی می‌کنند.

وی متذکر شد: در صورت امتناع واحدهای صنفی برای دریافت پروانه کسب برابر قانون نظام صنفی با آنان برخورد شده و واحدهای صنفی متخلف پلمب می‌شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گیلان، با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه مجمع امور صنفی این شهر برگزار شده است، افزود: انتخابات هیئت رئیسه مجمع امور صنفی یکی از مهم‌ترین انتخابات اصناف است که در راستای کنترل و ارزیابی فعالیت‌های مجمع امور صنفی به شمار می‌رود و دارای 5 عضو هیئت رئیسه است.

وی، فومن را در بخش صنعت و اصناف مستعد دانست و گفت: به دلیل وجود ظرفیت‌های بسیار مستعد در بخش صنعت و امور صنفی دور نمای بسیار خوبی در فومن وجود دارد که باید بستر برای بهره‌برداری از آنها فراهم شود.

نقدی، ایجاد بازارچه دایمی و هفتگی در بخش سردار جنگل فومن را از برنامه‌های اصلی سال جاری صنعت، معدن و تجارت این شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اجرای بازارچه 2 منظوره در بخش سردار جنگل فومن از مهم‌ترین اقدام‌ها برای تحقق شعار امسال است.

به گفته وی، بخش سردار جنگل فومن دارای توانمندی‌های بومی، سنتی و تولیدی بسیار خوبی است که با احداث این بازارچه دایمی سرپوشیده اشتغال بومی در فومن کاملا محقق می‌شود.

این مسئول، هدف از ایجاد بازارچه مذکور را اشتغال‌زایی مستقیم 200 نفر و استفاده 100 درصدی جوانان بومی از آن عنوان کرد و افزود: کارشناسان روند اجرای این طرح را در حال بررسی و تدوین دارند.

وی، زمان آغاز عملیات اجرایی احداث بازارچه 2 منظوره را از نیمه دوم خرداد جاری بیان کرد و یادآور شد: این بازارچه بدون استفاده از منابع مالی دولتی و تنها با فعال‌سازی بخش خصوصی و حمایت فرماندار در فومن ایجاد می‌شود و از مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در روند اجرای این پروژه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول