اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت سازمان ملی استاندارد ایران:

بازار را از کالای بی‎کیفیت خارجی پاک خواهیم کرد

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‎های کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با هدف حمایت از تولیدات داخلی بازار را از کالای بی‎کیفیت خارجی پاک خواهیم کرد.

بازار را از کالای بی‎کیفیت خارجی پاک خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان بهادر کاظمی در حاشیه همایش استاندارد، ارتقاء کیفیت و بهره‎وری در تولید ملی که ظهر امروز توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان در سالن شرکت گاز استان گلستان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سطح بازار "طرح شبنم" از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال اجرا است که بر این اساس کالاهای بی‎کیفیت و کالاهایی که از طریق قاچاق وارد کشور می‎شوند قابل شناسایی خواهند بود.

وی تصریح کرد: وقتی بحث حمایت از تولیدات داخلی مطرح می‎شود به معنای این نیست که هر چه تولیدکننده، تولید می‎کند لزوما باید مصرف‌کننده آن را خریداری و استفاده کند بلکه هدف این است که مصرف‎کننده لایق بهترین کالاست و باید با افتخار، کالای ایرانی را به مصرف برساند و این مهم با تولید کالای خوب انجام می‎گیرد.

معاون نظارت سازمان ملی استاندارد ایران بیان داشت: بر اساس قانون ارتقای کیفی مقرر شده تا تمام کالاهای صنعتی داخلی به سطح استاندارد برسند.

کاظمی با بیان اینکه در سال گذشته سازمان ملی استاندارد زیرساخت‎های لازم را برای این اقدام فراهم کرده است اذعان کرد: به مرور زمان در سال 1391 به سمت استانداردسازی کالاهای تولید داخلی خواهیم رفت.

وی مهمترین عامل استانداردسازی را در تحکیم استانداردها و معیارهای یک کالای استاندارد عنوان کرد و متذکر شد: این امر در سازمان ملی استاندارد با توجه به عدم وجود استاندارد برای برخی از کالاهایی که تولید می‎شود حرکت بزرگی تلقی می‎شود.

معاون نظارت سازمان ملی استاندارد ایران از استانداردسازی و احصاء 4 هزار قلم کالا که از استاندارد ملی و بین‎المللی برخوردار نبودند خبر داد و تصریح کرد: برای این میزان کالا، استانداردهای ملی تعیین شد و قراردادهایی نیز منعقد شد که بخش عمده این استانداردها در سال جاری با کمک تشکل‎های تولیدی هر حوزه کالایی تدوین خواهد شد.

کاظمی خاطر نشان کرد: تمام آزمایشگاه‎های دانشگاه‎های کشور بعد از تائید صلاحیت و ارزیابی به عنوان "آزمایشگاه‎های همکار" سازمان ملی استاندارد در می‎آیند و ما از یک شبکه آزمایشگاهی گسترده دانشگاه‎ها برای استانداردسازی کالاها استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول