اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین زن کارآفرین برتر در جهان اسلام:

بازارهای عراق و افغانستان بهتر از بازارهای اروپایی است

خبرگزاری فارس: نخستین زن کارآفرین برتر در جهان اسلام گفت: بازارهای عراق و افغانستان زمینه پیشرفت، ارز‌آوری و سودآوری بیشتری نسبت به بازارهای اروپایی دارند.

بازارهای عراق و افغانستان بهتر از بازارهای اروپایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، فاطمه‌السادات مقیمی در سلسله نشست‌هایی با عنوان "کارآفرینان پیشتاز" که در تالار اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در اوایل انقلاب با توجه به  کمبود امکانات، امکان ظهور افراد کارآفرین در کشور فراهم نبود، ولی در چند سال اخیر شاهد ایجاد فضای فرهنگی در زمینه توجه به مفهوم کارآفرینی در کشور هستیم.

وی افزود: ذهنیتی در کشور وجود دارد که زنان در بعضی از فعالیت‌های مردانه نمی‌توانند حضور یابند و موفق شوند که این طرز فکر صحیح نیست.

مقیمی ادامه داد: من با تحمل سختی‌های فراوان، پیگیری بسیار، تلاش‌های شبانه‌روزی و با حمایت‌های خداوند، کمک و حمایت خانواده‌ام توانستم به عنوان نخستین زن در کشور موفق به ثبت و تأسیس شرکت بین‌المللی در زمینه حمل و نقل شوم که این مسئله برای بسیاری از مسئولان و مدیران که همیشه شاهد حضور مردان در این حوزه بودند، تعجب‌آور بود.

وی با بیان خاطراتی از چگونگی ورود به عرصه حمل و نقل کشور و پیشرفت در این صنعت عنوان کرد: علاقه شخصی من به فعالیت در عرصه حمل و نقل بین‌المللی و تسلط به زبان انگلیسی و همچنین علاقه به توسعه و پیشرفت کشورم سبب شد تا در این صنعت وارد فعالیت شوم و با عنایت به خداوند به موفقیت‌های مطلوبی برسم.

کارآفرین برتر کشور در حوزه حمل و نقل یاد‌آور شد: عوامل اجتماعی، خانوادگی‌، ازدواج و بچه‌دار شدن نمی‌تواند مانع فعالیت بانوان در کشور شود و من ثابت کردم که با انعطاف‌پذیری، مثبت‌اندیشی و مسئولیت‌پذیری می‌توان بر تمام سختی‌ها غلبه کرد.

این زن کارآفرین خاطرنشان کرد: هنر مدیریت زمان و برنامه‌ریزی دقیق در فعالیت‌های روزانه نکته بسیار مهمی است، به طوری که در زندگی شخصی و کاری برای انسان مشکلی به وجود نیاید.

وی نیروی انسانی متعهد‌، وفادار و تلاشگر را بهترین سرمایه برای موفقیت‌های شغلی نام برد و افزود: من در شرکت بین‌المللی حمل و نقل با رانندگان و خانواده‌های آنها ارتباط صمیمی داشتم به طوری که آنها مرا جزئی از خانواده خود قلمداد می‌کردند و وقتی همکارانم می‌دیدند که برای شنیدن و رفع مشکلات آنها با جدیت تلاش می‌کنم آنها نیز از صمیم قلب و با تلاش شبانه‌روزی در راستای پیشرفت شرکت گام بر‌می‌داشتند.

وی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان گفت: با وجود تحریم‌های بین‌المللی در ظاهر ما باید کارمان را تعطیل می‌کردیم ولی با ریسک‌پذیری منطقی به جای بازارهای اروپایی و انتقال کالاهایمان به این کشورها، بازار عراق و افغانستان را انتخاب کردیم که در این زمینه پیشرفت، ارز‌آوری و سودآوری را به ارمغان داشت.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول