اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر علم بازاریابی ایران در گفت‌وگو با فارس:

صنعتگران 3 درصد خدمات فروش‌شان را در بازاریابی متمرکز کنند

خبرگزاری فارس: پدر علم بازاریابی ایران گفت: اگر صنعتگران و بازاریان کشور مانند کشورهای پیشرفته حدود سه درصد خدمات فروش‌شان را روی تحقیقات بازاریابی، مردم‌یاری و خودیاری متمرکز سازند 95 درصد مشکلات این بخش از بین می‌رود.

صنعتگران 3 درصد خدمات فروش‌شان را در بازاریابی متمرکز کنند

عبدالحمید ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائمشهر در پاسخ به راهکارهای بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی در مازندران، مشکل عمده بخش بازاریابی در مازندران و بیشتر استان‌های کشور را عدم آگاهی از مدیریت بازاریابی، مردم‌یابی، مردم‌یاری و خودیاری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بازاریابان و صنعتگران از تغییرات مدیریت بازاریابی که با عنوان بازاریابی سه ایجاد می‌شود و بازاریابی که با قلب و احساس مردم مرتبط باشد آشنایی ندارند و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد مشکل حل نمی‌شود.

پدر علم بازاریابی ایران تصریح کرد: اگر صنعتگران و بازاریان کشور مانند کشورهای پیشرفته حدود سه درصد خدمات فروش‌شان را روی تحقیقات بازاریابی، مردم‌یاری و خودیاری متمرکز سازند 95 درصد مشکلات این بخش از بین می‌رود.

وی پیشنهاد داد: اتاق بازرگانی استان مازندران تیمی از فارغ‌التحصیلان و اساتید این رشته را برای رفع مشکلات تشکیل دهد چرا که هم‌اکنون دانشجویان بسیار کارآمدی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا با تحقیقات گسترده در زمینه علم و مدیریت بازاریابی در کشور وجود دارند.

وی مشکل اساسی ضعف مدیریت بازاریابی در مازندران و کشور را در عدم مدیریت زمان دانست و تصریح کرد: 75 درصد از وقت مسئولان امر تولید، صرف کارهای روزمره و بی‌توجهی به ارزش زمان می‌شود و این در حالی است که ما می‌توانیم با راهکارهای علمی دانشگاه‌ها و با توانایی‌هایی که از دانشجویانم سراغ داریم از کشورهایی همچون کره و دیگر کشورهای پیشرفته دنیا سبقت بگیریم.

ابراهیمی درباره ضرورت حضور زنان جامعه اسلامی در بازاریابی تاکید کرد: در بازاریابی سه، یکی از نکاتی که از طریق سازمان ملل متحد در سال 2000 با توافق 185 کشور مورد تاکید قرار گرفت توجه به کارآفرینی و کارایی زنان بود البته در کشور ما هم روند گرایش زنان به این علم و بازار افزایش چشمگیری داشته است، که این روند به خاطر توجه مسئولان به حضور بانوان در اجتماع سیر صعودی‌تری یافته است ولی باورپذیری و تثبیت هیچ موضوعی به یک‌باره در جامعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد و نیازمند گذشت زمان است.

وی همچنین با اشاره به شعار ملی امسال کشور اذعان داشت: کارخانجات، مسئولان و نمایندگان مجلس با آشنایی بر جزئیات بازاریابی سه و با برگزاری جلسات متعدد با اساتید مرتبط با این رشته و نیز ارتباط  24 ساعته صنعت با دانشگاه‌ها و تلفیق آنها با هم می‌توانند شعار تولید ملی را به بهترین شکل به نتیجه مطلوب برسانند.

ابراهیمی در پایان با تاکید بر اینکه هر کارخانه‌ای به نسبت کوچکی و بزرگی خود باید از تعدادی فارغ‌التحصیل رشته بازاریابی به نحو مطلوب استفاده کند، افزود: انتظارم از صاحبان صنایع این است که همانطور که به خریداران خود به نحو مطلوب توجه می‌کنند به تمام کارمندان، رقبا، محیط زیست و مشکلات گروه‌هایی با درآمد اندک و نیز افزایش کارآیی عملی افراد همانند کشور آلمان توجه کنند تا این توجه آغازین فعلی که به خوبی در حال انجام است گسترش یابد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول