اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهردار مشهد:

مشهد مرکز بازارهای شهرهای اسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهردار مشهد گفت: ‌مشهد در چند سال آینده به عنوان بزرگ‌ترین مرکز بازار اسلامی در منطقه تبدیل می‌شود.

مشهد مرکز بازارهای شهرهای اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدمهدی برادران ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش تقدیر از کارآفرینان صنوف پایتخت معنوی کشور در هتل فردوسی مشهد اظهار کرد: با توجه به پیش‌نویس سند توسعه شهری مشهد مقدس و هم‌چنین با توجه به سند چشم‌انداز 1404 قصد داریم بتوانیم به بزرگ‌ترین مرکز بازارهای اسلامی در بین کشورهای اسلامی تبدیل شویم.

برادران افزود: نخستین همایش تقدیر از کارآفرینان صنوف پایتخت معنوی کشور سعی دارد تا با تقدیر از 120 کارآفرین که مورد تایید صنف خویش بوده‌اند سبب ترویج روحیه تلاش و کار در جامعه شود و گامی در ارتقاء و حمایت از تولید بردارد.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم در رقابت با کلان‌شهرهای دیگر منطقه و جهان عقب نمانیم باید توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی نماییم و حمایت از کارآفرینان در این بخش سبب توسعه مجموعه شهری خواهد شد و بخش خصوصی می‌تواند یکی از ارکان مهم در توسعه شهری قرار گیرد.

وی یادآور شد: مفهوم کارآفرینی در جامعه صرفاً با مفهوم سرمایه‌داری تفاوت دارد و خلاقیت، شناخت بازار و تامین نیاز مشتری از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارآفرین موفق است.

برادران با اشاره به خدماتی‌بودن اقتصاد شهر مشهد ادامه داد: افزایش تولید کالا و خدمت نسبت به جمعیت و افزایش جمعیت مولد و حمایت از عرصه تولید و ترکیب منابع، افزایش خدمات رفاهی زائران، آشنایی زائران با فرهنگ توزیع و ایجاد حس رقابت صحیح می‌تواند سبب بهینه‌سازی و افزایش ورود زائران به شهر مشهد شوند و ورود زائر بیشتر به این شهر ورود سرمایه بیشتری را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم با تقویت بازار مشهد و تامین نیاز و ذائقه مشتری جلوی خروج 2 میلیارد دلار ارز از کشور را بگیریم و این رقم را به سبد بازار مشهد بیافزاییم.

برادران یادآور شد: شهرداری در چند سال اخیر توانسته است از نقش مانع بودن به نقش تسهیل‌گر بسیاری از صنایع و صنوف تبدیل شود و این خود مهم‌ترین گام در حمایت از کارآفرینی در شهر مشهد بوده است.

محمدهادی عرفانیان دبیر این همایش نیز اظهار داشت: این همایش با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و قصد داریم تا با حمایت و تقدیر از کارآفرینان موفق سبب ترویج فرهنگ تولید، توزیع و مصرف شویم.

عرفانیان افزود: ‌این همایش قصد دارد تا علاوه بر تقدیر و ترویج فرهنگ کارآفرینی سبب ایجاد یک سرفصل مطمئن برای تولید کالا و تحکیم صنعت با شاخص‌بندی مناسب برای احیای فرهنگ تولید و توزیع در مشهد شود.

دبیر نخستین همایش تقدیر از کارآفرینان موفق صنوف پایتخت معنوی ایران یادآور شد: آزادی‌های صنفی می‌تواند سبب افزایش کارآفرینی در سطح مشهد شود و ما سعی داریم تا با شناخت موانع کارآفرینی گام بلندی در افزایش تولید ملی برداریم.

وی ادامه داد: این همایش کودک نوپایی است که آینده‌ای درخشان در عرصه حمایت از تولید و کارآفرینی در مشهد را خواهد داشت.

عرفانیان وجود برگزاری این همایش را مهم خواند و افزود: شناخت افرادی که در بازار تجارت سالم و به دور از حاشیه گام برمی‌دارند برای مردم و شهروندان ضروری است، بنابراین بایستی مبنای تلاش را بر این گذاشت که اولویت رفع نیاز خانواده ایرانی با سرمایه‌های داخلی باشد و یک شهروند بداند که در هر صنف چگونه می‌تواند راحت‌تر اقلام مورد نیازش را تامین کند.

وی گفت: ادوار بعدی این همایش با توجه به نظرسنجی تجمیع جهات و تحقیقات میدانی با شاخصه‌های علمی این همایش با عناوین تجلیل از کارآفرینان سایر رشته‌ها در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

نخستین همایش بزرگ تقدیر از کارآفرینان صنوف پایتخت معنوی کشور 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول