اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران:

دانشگاه پیام‌نور به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران گفت: باید دانشگاه پیام‌نور به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود.

دانشگاه پیام‌نور به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل صادق‌علی موحدمنش در اختتامیه نخستین جشنواره استانی دانشجویان ایده‌پرداز، مخترع و کارآفرین دانشگاه‌های مازندران اظهار داشت: برنامه و نگاه ما برای 10 سال آینده باید مبتنی بر این باشد که هیچگونه حمایت و وابستگی به دولت نداشته و کارآفرینان با اتکا به توانمندی، ظرفیت و هوشمندی خود به دنبال کسب و کار و ارائه کالا و خدمات جدید به جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه در استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که می‌تواند استان را سرآمد کشور کند افزود: ما مصمم هستیم با پشتوانه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی فعالیت کنیم اگر چه وجود کمک‌های دولتی و حمایت قانونی و تسهیلاتی بسیار خوب است ولی ما در صدد پایه‌گذاری تفکر جدید در استان هستیم که بدون حمایت و پشتیبانی دولت حرکت کنیم.

موحدمنش تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب این فضا را مهیا کرده است اما تاکنون شرایط اجرای آن مهیا نشد بنابراین ما می‌خواهیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا آخرین اطلاعات و تحقیقات علمی را به عمل درآوریم به طوریکه بخش خصوصی مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

وی اذعان کرد: در برنامه‌ریزی جدید ما به دنبال پیوند بخش خصوصی با دانشگاه و هوشیاری کارآفرینانه هستیم که ضرورت اساسی جامعه امروز است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با اشاره به اینکه نسل سوم دانشگاه متشکل از آموزش، پژوهش و کارآفرینی است اظهار داشت: باید دانشگاه کارآفرین شویم و در کنار رسالت آموزشی و پرورشی به رسالت سوم که کارآفرینی و به عنوان رسالت نسل سوم دانشگاه مطرح است، برسیم.

موحدمنش تصریح کرد: با اینکه ما به مثلث طلایی متشکل از دولت، دانشگاه و بخش خصوصی اهمیت می‌دهیم ولی در آغاز حرکت خود را وابسته به آن نمی‌دانیم و منتظر نمی‌شویم که ببینیم دولت چه فرصت‌ها و القاهایی برای ما ایجاد می‌کند زیرا مفهوم کارآفرینی با این دیدگاه مغایرت دارد.

وی افزود: کارآفرین هوشیارانه به دنبال خلق فرصت‌ها است، فرصت‌های جدید و نو، فرصت‌هایی که دیگران در مورد آن تاکنون فکر نکردند و یک کارآفرین باید از هوشیاری و بینش برخوردار باشد تا بداند چگونه این فرصت‌ها را شکار کند.

موحدمنش بیان کرد: مگر می‌توان در هزاره سوم بدون پشتوانه دانش و اطلاعات فرصت‌های جدید را شناسایی و در صدد بهره‌برداری و تجاری‌سازی آن حرکت کرد، امروز عصر انفجار دانش و علوم بشری است و هر ساعت هزاران مقاله علمی نوشته و هزاران فناوری علمی شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: باید طی 5 سال آینده در دنیای رقابتی موجود جایگاه ویژه‌ای ایجاد کنیم و با نگرش جدیدتر و نو به این مباحث بپردازیم.

موحدمنش اذعان کرد: نه تنها باید دانشگاه ما دانشگاه کارآفرین باشد بلکه اساتید و دانشجویان و نخبگان ما هم باید کارآفرین و کارآفرینان هوشیار و هوشمند باشند.

موحدمنش با اشاره به اینکه باید نگاه عملیاتی و کاربردی در خصوص کارآفرینی داشته باشیم اظهار داشت: باید حرکت ما برای کارآفرینی باشد و تمام برنامه‌های سال جاری در راستای این اهداف و به سمت و سویی باشد که نتایج آن تجاری‌سازی ایده‌ها و خروجی کالاها و خدماتی باشد که مورد نیاز و استفاده جامعه است.

وی بیان کرد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که ثمره دانش در زندگی مردم مشاهده شود و رفاه جامعه افزایش یافته و سلامت جامعه بالا رود تا آثار آن را در زندگی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شاهد باشیم.

موحدمنش تصریح کرد: ما به دنبال مدل جدیدی هستیم که دانشجویان پیونددهنده حلقه‌های پیشرفت اقتصاد هستند تا تجاری‌سازی علوم و دانش و تغییر و تحول، فناوری نو در همه زمینه‌های فنی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران اذعان کرد: ما به دنبال این هستیم که توسعه کشاورزی بر مبنای بیوتکنولوژی، توسعه صنعت نانو تکنولوژی و بخش خدماتی ما مبتنی بر فناوری پیشرفته IT باشد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول