اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

فعالیت هسته‌ای ایران به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ایران همیشه گفته است که فعالیت هسته‌ایش به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود و در چارچوب قوانین بین‌المللی و ان پی تی به فعالیت هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

فعالیت هسته‌ای ایران به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به  آخرین تحولات سیاسی در کشور و فعالیت‌های 1+5 اظهار داشت: حرف تمام ملت مبارز و انقلابی ایران و مسئولان و مقامات عالی و اجرایی ایران یک کلام است و لحظه‌ای از حقوق مسلم هسته‌ای صلح‌آمیز یک قدم عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران هم‌چنان در چارچوب ان پی تی به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، اضافه کرد: در گذشته آقایان و خانم‌هایی مانند خانم اشتون در استانبول گفتند که ما حق ایران را می‌شناسیم و طی روز‌های گذشته خانم اشتون در اسرائیل گفته است که ما از ایران می‌خواهیم فعالیت‌های هسته‌ای را تعلیق کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته با این بازی‌ها و بازی دادن‌ها کلاه بر سر ملت ایران نمی‌رود، تصریح کرد: دولت، ملت و مردم ایران در چارچوب قوانین بین‌الملل مدافع حقوق هسته‌ای هستند و یک ذره نیز از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام خمینی باید در مقابل یک حیوان درنده و حمله‌کننده ایستادگی کرد، ادامه داد: ملت ایران باید محکم و استوار در مقابل آمریکا، اسرائیل و هر عامل دیگری ایستادگی کند و هم‌چنان از حقوق مسلم خود دفاع کند و ما از سیاست‌های پشت پرده 1+5 نیز با خبر نیستیم.

رهبر در پاسخ به این سؤال که مذاکرات 1+5 در بغداد تابع چه شرایطی است، تاکید کرد: شرایط ایران مشخص است و ایران برای این مذاکرات پیش شرطی ندارد و ایران همیشه گفته است که فعالیت هسته‌ای را تعطیل نمی‌کند و در چارچوب قوانین بین‌المللی و ان پی تی به فعالیت هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه چه غربی‌ها بپذیرند و چه نپذیرند ایران از فعالیت‌های هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند، افزود: با توجه به اینکه جو بین‌المللی به نفع ایران است و ابرقدرت‌ها نیز گفته‌اند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و با وجود تمام این موارد دلیلی ندارد که دشمنان بر ایران فشاری وارد کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر 1+5 بخواهد تحت فشار اسرائیل قرار بگیرد، ضعیف، زبون و ذلیل بودن این گروه را نشان می‌دهد، بیان داشت: در حال حاضر اسرائیل در لبه پرتگاه مرگ قرار دارد و موجودیت کشور‌هایی مانند اسرائیل در خطر است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی رژیم صهیونیستی عددی نیست که در مقابل مصالح ایران 1+5 را راه‌اندازی کند، گفت: اگر گروه‌هایی مانند 1+5 از فشار‌های بین‌المللی متأثر باشند باید فاتحه چنین مجامع و سازمان‌هایی را بخوانیم.

رهبر در پاسخ به این سؤال که شکست افرادی مانند سارکوزی و مرکل می‌تواند تأثیری بر روند مذاکرات 1+5 در بغداد داشته باشد، اظهار داشت: شکست‌های سارکوزی، مرکل و مانند این افراد زمینه‌ها و شرایط مناسب‌تری را برای حقوق بین‌الملل ایران و سایر مسلمانان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری مذاکرات 1+5 در سوم خردادماه آینده هم‌زمان با روز آزاد‌سازی خرمشهر ادامه داد: ملت ایران همیشه پیروز بوده است و دشمنان ایران می‌خواسته‌اند که فعالیت‌های ایران را تعطیل کنند اما تمام اقدامات دشمنان با شکست مواجه شده است و ایران اسلامی هم‌چنان فعالانه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول