اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار فردوس خبر داد

بهره‌مندی تمام روستاهای فردوس از آب آشامیدنی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان فردوس گفت: در حال حاضر تمام روستاهای شهرستان فردوس از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

بهره‌مندی تمام روستاهای فردوس از آب آشامیدنی

نوید عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: این پروژه از فروردین‌ماه سال جاری آغاز و در حال حاضر از پیشرفت 50 درصدی برخوردار است.

وی اعتبار مصوب این پروژه را 413 میلیون تومان و اعتبار اختصاصی را 357 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان اعتبار مبلغ 130 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 180 ومبلغ 227 میلیون تومان نیز از اعتبارات سایر منابع تأمین شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی فردوس ساخت مخزن 200 مترمکعبی در روستای امرودکان، تعویض خط انتقال آب روستای فریدونی به طول 2 هزار مترمربع، تعویض خط انتقال روستای ظهر به طول 4 هزار مترمربع، احداث 16 باب حوضچه شیرآلات و احداث 500 متر جاده دسترسی را از مشخصات این طرح عنوان کرد.

عبداللهی تصریح کرد: با بهره‌‌برداری از این پروژه تعداد 115 خانوار روستاهای فریدونی، ظهر و امرودکان با اطمینان بیشتری از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام روستاهای شهرستان فردوس از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، یادآور شد: از بین 30 روستای شهرستان فردوس تنها روستای چاه پلند که شش خانوار جمعیت دارد به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب روستایی فردوس همچنین از نصب آب‌شیرین‌کن در 10 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در روستاهای باغستان سفلی، باغستان علیا، خانیک، انارستانک، افغو، رحمت‌آباد و برون آب‌شیرین‌کن نیمه‌صنعتی و در روستاهای کجه، چاهنو و مهرانکوشک که جمعیت بیشتری دارد آب‌شیرین‌کن صنعتی نصب شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول