اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه زنجان خبر داد

انجام پروازهای آموزشی برخی فرودگاه‌های کشور از زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر فرودگاه زنجان گفت: همه پروازهای آموزشی فرودگاه پیام کرج و آزادی قزوین و تبریز از فرودگاه زنجان صورت می‌گیرد.

انجام پروازهای آموزشی برخی فرودگاه‌های کشور از زنجان

جمشید شجاعی‌یگانه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: فرودگاه زنجان با توجه به قدمت کم، مسیر طولانی و پر پیچ و خم را گذرانده و با تغییر کاربری تا کاشت گندم نیز پیش رفته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای توسعه فرودگاه زنجان در نظر گرفته شده بود، افزود: در سال جاری با کلنگ‌زنی توسعه باند فرودگاه زنجان آخرین اقدام برای توسعه فرودگاه برای انجام پروازهای بین‌المللی انجام گرفت.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به فعالیت واحد سوختگیری این مجموعه خاطرنشان کرد: نیاز هر ایرلاین برای برقراری پرواز وجود واحد سوختگیری است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده این واحد با ظرفیت 360 هزار لیتر و سه دستگاه خودرو تانکر آماده خدمات سوخت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه این فرودگاه از تجهیزات هوانوردی برخوردار است، افزود: فرودگاه زنجان از معدود فرودگاه‌های کشور است که به جز سیستم  ILS دارای همه دستگاه‌های هوانوردی است.

شجاعی با اشاره به فعالیت یک نفر در برج مراقبت فرودگاه زنجان تصریح کرد: در حال حاضر دو نفر در برج مراقبت، مراقبت‌های هوایی فرودگاه زنجان را برعهده دارند.

وی با اشاره به انجام همه پروازهای آموزشی برخی فرودگاه های کشور از زنجان خاطرنشان کرد: هواپیماهای عبوری نیز از این فرودگاه استفاده می‌کنند.

مدیر فرودگاه زنجان از حمایت اداره‌کل ایمنی و آتش نشانی استان زنجان از فرودگاه زنجان خبر داد و یادآور شد:‌ واحد ایمنی زمینی فرودگاه زنجان با دو دستگاه کف‌ساز زیلگر سنگین کار و یک دستگاه پیشرو از سوی ستاد مدیریت بحران استان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی بر ضرورت تکمیل دستگاه‌های واحد ایمنی فرودگاه زنجان تاکید کرد و افزود: یک دستگاه خودرو کف‌ساز، استخدام 14 نیروی جدید و توسعه سه دهنه آشیانه خودرو از ضروریات محسوب می‌شود.

شجاعی با اشاره به اختصاص یک دستگاه خودرو کمپرسی برای برف‌روبی به فرودگاه زنجان افزود: در صورت برقراری پروازهای برون مرزی تهیه یک دستگاه گریدر به همراه یک دستگاه تراکتور برای اوره پاشی امری ضروری است.

وی از نصب روشنایی فرودگاه زنجان خبر داد و افزود: با همت استانداری زنجان و شرکت فرودگاه‌های کشور این سیستم با هزینه بسیار پایین برای نخستین بار در کشور با استفاده از چراغ‌های جدید راه‌اندازی شد.

مدیر فرودگاه زنجان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، طرح تطویل باند و عوامل پروازی و احداث ترمینال خارجی و توسعه ساختمان ایمنی زمینی را از برنامه‌های آتی فرودگاه زنجان اعلام کرد و گفت: مقدمات اجرای این پروژه‌ها انجام شده و مطالعات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول