اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری زنجان خبر داد:

امکان ترانزیت 60 تن بار در هفته به عربستان از فرودگاه زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری زنجان با اشاره به فعال شدن فرودگاه زنجان در جابه جایی مسافر و حمل بار گفت: در حال حاضر فرودگاه زنجان در هفته امکان ترانزیت 60 تن بار و حمل و نقل هوایی به کشور عربستان را دارد.

امکان ترانزیت 60 تن بار در هفته به عربستان از فرودگاه زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد مهدی احمدیان ظهر امروز در جلسه توسعه صادرات با اشاره به اینکه پروازهای عتبات عالیات، عمره، سوریه و کیش از فرودگاه زنجان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: فرودگاه زنجان قابلیت حمل و نقل هوایی 100 تن بار  در هفته را نیز دارد.
وی با اشاره به اینکه طبق تفاهمنامه با سازمان حج و زیارت مقرر شده که میوه حجاج زنجانی از طریق فرودگاه زنجان به کشور عربستان فرستاده شود، افزود: فرودگاه زنجان برای استان‌های همجوار نیز که امکان حمل و نقل هوایی ندارند خدمات‌رسانی می‌کند.
در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت سیم کابل ابهر با اشاره به اینکه این شرکت نخستین تولید کننده کابل با 80 درصد تولید یکی از شرکت‌های فعال در کشور و دارای رتبه نخست آسیا در تولید کابل است، خاطر نشان کرد: خط انتقال 123 بصره در عراق، پتروشیمی جبیل در کشور عربستان، برق رسانی شهری ترکمنستان، سیمان حسد کشور سوریه، توسعه آب و برق ایروان در ارمنستان، پالایشگاه مسقط در عمان و پروژه های نفتی قزاقستان از جمله فعالیت های این شرکت در سال جاری است.
علیرضا کلاهی با بیان اینکه 95 درصد مواد اولیه تولیدات این شرکت در داخل کشور تولید شده و فقط پنج درصد مواد اولیه از کشورهای دیگر وارد می‌شود، تصریح کرد: شرکت سیم کابل ابهر در شش ماهه نخست سال از رشد خوبی برخوردار بوده است.
وی به مشکلات بر سر راه تولید در شرکت سیم کابل نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل شرکت چالش‌های صادرات، نرخ ارز و تورم، انحصاری بودن مواد اولیه و تورم ناشی از آن و عدم بهره‌وری صنایع از یارانه‌های انرژی است.
مدیر عامل شرکت سیم کابل ابهر مشکلات جوایز صادراتی، عدم وجود حمایت‌های دولتی موثر و قوانین مالیاتی در مورد مناطق آزاد و ویژه، چالش‌های بانکی را از دیگر مشکلات این شرکت دانست.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول