اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

نقش‌ راهبردی آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نهبندان مدرسه‌سازی را جهاد مقدس علمی و فرهنگی دانست و گفت: تعلیم و تربیت نیروی انسانی از وظایف خطیر و نقش‌های راهبردی آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

نقش‌ راهبردی آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد صبح امروز در مراسم چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز شهرستان نهبندان اظهار داشت: خیران مدرسه‌ساز برای تعلیم و تربیت اسلامی و ارتقای سطح علمی جامعه تلاش و گام‌های خداپسندانه بر می‌دارند و در واقع باقیات‌الصالحات را به‌عنوان بهترین ره توشه آخرت از خود در جامعه به یادگار می‌گذارند.

وی با بیان اینکه از آنجایی که تعلیم و تربیت نیروی انسانی از وظایف خطیر و نقش‌های راهبردی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، تصریح کرد: وجود عوامل سخت‌افزاری و ایجاد فضاهای آموزشی مناسب تاثیر محسوس بر میزان و سطح آموزش نیروهای آموزش دیده دارد.

فرماندار نهبندان ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز پیشگامان عرصه علم و معرفت هستند و با اراده قوی با جهل و نادانی به مبارزه برخواستند و مهم‌ترین نقش را در تربیت نیروی انسانی و رشد و اعتلای علم و معرفت ایفا می‌کنند.

شرافتی‌راد افزود: بدون شک تأمین زیرساخت‌های مطلوب و ایجاد فضاهای آموزشی مناسب و ایمن در روستاها و مناطق محرومی از قبیل نهبندان، دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی را ممکن می‌سازد.

وی مدرسه‌سازی را جهاد مقدس علمی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: خیر مدرسه‌ساز در حقیقت وجدان بیدار جامعه است.

فرماندار نهبندان یادآور شد: در واقع کار خیر مدرسه‌ساز حرکتی در راستای پاسداشت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

شرافتی با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی برای افراد خیر یک باقیات‌الصالحات و صدقه جاریه است، گفت: خیر مدرسه‌ساز مسیر حرکتش الهی و خدایی است و در این راه امتیاز سعادتمندی دنیا و آخرت را می‌گیرد.

وی اذعان داشت: در سال جاری پروژه‌های نیمه‌تمام تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان که خیران مدرسه‌ساز در آن مشارکت دارند مورد پیگیری و اجرا قرار می‌گیرد و از محل اعتبارات شهرستان به طور خاص برای این طرح‌ها اعتبار می‌گذاریم.

امام جمعه نهبندان افزود: سرمایه‌گذاری خیران و مدرسه‌سازان در حقیقت یک سرمایه‌گذاری معنوی و همیشه ماندگار است که اثرات و برکات آن تا چندین نسل آینده نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی با بیان اینکه انفاق و کمک در راه خیر از سیره، منش و سفارشات ائمه(ع) و اولیای خداوند است، تصریح کرد: فرهنگ انفاق و انجام کار خیر باید در جامعه اسلامی مورد ترویج و تبیین قرار گیرد.

وی ضمن مهم و با اهمیت شمردن بحث تعلیم و تربیت اسلامی اظهار داشت: در شهر یا روستایی که مسجدی موجود است نیاز به ساخت مسجد دیگر نیست و باید در آنجا مدرسه ساخته شود چرا که عبادت و راز و نیاز با خداوند باید با آگاهی و علم باشد.

امام جمعه نهبندان گفت: افراد جامعه‌اسلامی هزینه‌های گزاف و اضافی برخی از مراسمات عروسی و عزا را باید اهم و مهم کرده و این هزینه‌های گاها اسراف‌آمیز را به سمت کار خیر از قبیل مدرسه‌سازی سوق دهند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول