اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

افتتاح مدرسه موزه میراث روستایی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افتتاح مدرسه موزه میراث روستایی استان خبر داد.

افتتاح مدرسه موزه میراث روستایی گیلان

امید عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  رشت با اشاره به افتتاح مدرسه موزه میراث روستایی گیلان اظهار کرد: این مدرسه قدمتی بیش از یک قرن دارد.

وی، افزود: این مدرسه با کاربرد آموزشی و فرهنگی بنا شده و قرار است درس‌های میراث فرهنگی گیلان با همکاری آموزش و پرورش در همین مکان به نسل امروز آموزش داده شود.

این مسئول، با بیان اینکه تمدن و غنای فرهنگی و تاریخی گیلان قابل چشم‌پوشی نیست، افزود: این فرهنگ باید حفظ و پاسداری شده و به نسل امروز و فردا آموزش و انتقال داده شود.

وی، زیربنای این مدرسه را 230 متر عنوان کرد و ادامه داد: این مدرسه با شش اتاق در دو طبقه، دیوارهای آجری و پوشش بام سفالی در جلگه مرکزی موزه میراث روستایی گیلان واقع شده است.

عزیزی با بیان اینکه مدرسه مذکور ابتدا مسکونی بود و از سال 1310 تبدیل به مدرسه شده است، یادآور شد:  این بنا در سال 88 به موزه میراث روستایی گیلان اهدا شد.

وی، با تصریح بر اینکه با افتتاح این مدرسه فعالیت آموزشی و فرهنگی از سطح مدارس ابتدایی در این مکان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج و تعامل فرهنگی در کنار آثار طبیعی گیلان در نسل جدید تاثیر بسزایی دارد.

این مسئول، گیلان را یک استان با منظر فرهنگی دانست و گفت: میراث تنها آن چیزی نیست که از گذشتگان به ما رسیده و چراغ راه ما شده که متولی آن یک نهاد و یک سازمان باشد، بلکه حرکتی در طول زمان بوده است.

وی، با بیان اینکه طبق سند شاهنامه فردوسی گیلانیان نخستین افرادی بودند که نوشتن را به اقوام آریایی آموختند، تصریح کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در راستای صنایع دستی و گردشگری است که با تلاش‌های مسئولان در این حوزه باید ارتقا پیدا کند.

عزیزی متذکر شد: حفاظت از میراث مادی بدون ارزش‌گذاری به میراث معنوی بی‌فایده بوده و مانند کالبدی بی‌جان است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول