اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارم خردادماه

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان گفت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، چهارم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم امینی‌فرد ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز هر ساله از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد ماه در همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال فعالیت این جشنواره از چهارم خرداد ماه با 11 کمیته اجرایی آغاز می‌شود که در تلاش هستیم آن را با شکوه‌تر از گذشته برگزار کنیم.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان ادامه داد: جشنواره‌های شهرستانی خیران مدرسه‌ساز نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال برگزاری است که مجموع نتایج آن در جشنواره استانی اعلام می‌شود.

وی ساخت و ساز مدارس را سرمایه‌هایی برای فرزندان دانست و ابراز داشت: با تمام کمکی که خیرین ما انجام دادند دولت نیز متعهد شده که به اندازه سرمایه‌گذاری خیرین در امر مدرسه‌سازی مشارکت کند.

امینی‌فرد به برنامه‌های اداره‌کل نوسازی اشاره کرد و افزود: بحث توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی، بازسازی و نوسازی مدارس، ایجاد هفت مجتمع آموزشی با تجهیز تمام امکانات که سه مجتمع آن وارد فاز اجرایی شده است، را می‌توان از برنامه‌های پیش رو دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز کارگاه‌های مدارس استان، ساماندهی فضاهای موجود، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و توسعه و تقویت کانون‌های فرهنگی در استان از دیگر برنامه‌های ما در آینده به شمار می‌رود.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان یادآور شد: در برنامه چهارم توسعه، 4 هزار و 268 کلاس و اتاق را ساخته و به آموزش و پرورش تحویل دادیم که از این تعداد 63 پروژه با 425 کلاس در 41 هزار مترمربع مربوط به خیرین مدرسه‌ساز در استان بوده است.

وی به برنامه پنجم توسعه نیز اشاره کرد و گفت: با یک‌نوبته کردن مدارس در آینده، به 3هزار و 63 کلاس نیاز داریم که 313 میلیارد تومان اعتبار برای این امر پیش‌بینی شده است.

امینی‌فرد عنوان کرد: در سال گذشته 55 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که از این مبلغ 27 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های ملی و 16 میلیارد تومان پروژه‌های استانی و 11 میلیارد و 300 میلیون تومان هم مربوط به تعهد خیرین بوده که توسط دولت مشخص شده بود.

وی اظهار داشت: خیرین در بحث مدرسه‌سازی پابه‌پای دولت می‌آیند که در سال گذشته 16 میلیارد تومان تعهدات خیرین بوده که تاکنون 8 میلیارد و 400 میلیون تومان آن پرداخت شده و بقیه را هم قرار است که پرداخت کنند.

امینی‌فرد اذعان کرد: از سال 77 تا کنون 182 پروژه با یک هزار و 21 کلاس درس و زیربنای 110 هزار مترمربع ساخته شده است.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان در پایان سخنانش گفت: در مجموع 35 هزار پروژه و 226 کلاس درس در 35 هزار مترمربع در همدان دردست اجراست.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول