اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز صورت گرفت

اختراع تخت هوشمند نوزاد در شیراز

خبرگزاری فارس: دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز، تخت هوشمند نوزاد را به دیگر اختراعات خود اضافه کرد و به ثبت رساند.

اختراع تخت هوشمند نوزاد در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز، شیما عوض‌پور دانشجوی رشته مهندسی صنایع و صاحب چند ثبت اختراع و مدال‌های ملی و بین‌المللی، این بار نیز با تلاش و پشتکار و با همکاری دو دانشجوی دانشگاه پیام نور تهران توانست سیستم تخت هوشمند نوزاد، دست‌بند تولد و سیستم هوشمند NICU را در اداره کل مالکیت‌های صنعتی به ثبت برساند.

عوض‌پور در این باره گفت: بعد از اختراع سیستم اندازه‌گیری وزن نوزادان در انگوباتور، فکر ارتقای این سیستم و ایده شکل گرفت و به مدت یک سال است که برروی سیستم‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان کار می‌کنیم و در نهایت این امر منجر شد تا با همکاری الهام معماریان و فاطمه رضایی از دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران، این سه اختراع را به ثبت برسانیم، به طوری که هیچ نمونه مشابهی از آن توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده است.

وی در مورد اختراعات به ثبت رسیده گفت: تخت هوشمند نوزاد این توانایی را دارد که علاوه بر کنترل پارامترهای حیاتی، اطلاعات دقیقی از زمان تولد، مشخصات ظاهری نوزاد را درون خود ذخیره کند و برای والدین به یادگار نگه دارد و امکان جابه‌جایی نوزاد را چه به عمد و چه سهوی از بین می‌برد.

عوض‌پور در مورد دست‌بند تولد گفت: این دست‌بند به صورت بارکد است که جایگزین دست‌بندهای فعلی می‌شود و دارای حافظه و تلفیقی از طرح‌های قبلی است که می‌تواند جایگزین دستگاه‌های مراقبت ویژه قرار گیرد.

مخترع و دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور شیراز در پایان با تشکر از تمام کسانی که در موفقیت‌هایش سهم داشته‌اند، توکل به خداوند متعال را عاملی موثر و تاثیرگذار در موفقیت‌های خود عنوان کرد و افزود: دانشجویان باید تنها به آموخته‌های خود اکتفا نکنند و همواره در راه آموختن علم و دانش از محیط و دیگران گام بردارند و با در هم آمیختن اطلاعات و یافته‌های خود و آموخته‌هایی که از دیگران و محیط اطراف کسب کرده‌‌اند با اضافه کردن چاشنی موثر خلاقیت و نوآوری، تجربه‌ای جدید را رقم زنند.

وی ادامه داد: بی‌شک جرات و جسارت تجربه‌های جدید و تبدیل کردن علم به عمل، پیشرفت و استقلال کشورمان را به همراه دارد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول