اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین:

سهمیه آبیک در اردوهای جهادی امسال 90 هزار نفر روز است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: 90 هزار نفر روز سهمیه امسال شهرستان آبیک د‌ر اردوهای جهادی است.

سهمیه آبیک در اردوهای جهادی امسال 90 هزار نفر روز است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، علیجان توکلی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه طرح هجرت 3 شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال بسیج سازندگی دو برنامه خدمات‌دهنده و خدمات‌گیرنده را در دستور کار خود دارد که در شهرستان آبیک باید 20 هزار نفر خدمات‌دهنده و 70 هزار نفر خدمات‌گیرنده حضور داشته باشند.

وی افزود: بسیج سازندگی به دلیل تأکیدات مقام معظم رهبری از حساسیت خاصی برخوردار است که باید هرچه بهتر و بیشتر از سال‌های گذشته تقویت و حضور جوانان پررنگ‌تر شود.

این مسئول تصریح کرد: اعضای کارگروه طرح هجرت 3 شهرستان آبیک مسئول ساماندهی، سازماندهی، جذب و به‌کارگیری نیرو د‌ر عرصه عمرانی و فرهنگی هستند که باید به مناطق محروم اعزام شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید عرصه کار را د‌ر اختیار بسیج سازندگی قرار دهند تا به نحو مطلوب در عرصه واگذار شده خدمات ارزنده‌ای ارائه شود.

توکلی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه سازندگی د‌ر اردوهای مختلف و کمک به دستگاه‌ها‌ی اجرایی برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم را از اهداف طرح هجرت 3 بسیج سازندگی دانست و گفت: بسیج سازندگی دستگاه موازی نیست بلکه پروژه‌های زودبازده، کوتاه‌مدت و عام‌المنفعه دستگاه‌های اجرایی د‌ر اختیارش گذاشته می‌شود و پس از تکمیل پروژه به دستگاه اجرایی مربوطه تحویل می‌دهد.

وی عرصه نوسازی و زیباسازی مدارس را از عرصه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: با همکاری آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس و بسیج سازندگی، دانش‌آموزان 15 سال و به بالاتر شناسایی و به مدت 10 روز در راستا ی زیباسازی و نوسازی مدارس گام مؤثری برمی‌دارند که شیوه کارشان به این نحو است که از صبح تا ظهر در عرصه سازندگی و عصرها در برنامه‌های مختلف فرهنگی شرکت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: نوعی دیگر از فعالیت‌های دانش‌آموزان وجود دارد که در اردوهای جهادی 15 روزه شرکت کرده و برای زیبا‌سازی مدارس به روستاها اعزام می‌شوند، این در حالی است که سهمیه دانش‌آموزان آبیکی 460 نفر است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از اعزام 15 روزه 600 نفر به مناطق محروم از اقشار مختلف شامل مهندس، معلم و طلبه به تعداد 10 هزار نفر روز برای عمران و آبادانی روستاها خبر داد و گفت: این افراد از افراد نخبه هستند که حتی بدون یک ریال پاداش، مصالح د‌ر اختیارشان قرار داده می‌شود تا به عمران و آبادانی روستاها بپردازند.

توکلی به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: از جامعه پزشکی آبیک می‌خواهیم که برای ویزیت رایگان روستائیان محروم با یک اکیپ پزشکی در روستاها حاضر و روستائیان را از آموزش‌های لازم بهره‌مند کنند.

وی به عرصه‌های علمی، آموزشی، فنی و حرفه‌ای و خدماتی اشاره کرد و افزود: آموزش‌های امسال تغییر یافته است زیرا افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی گواهینامه دریافت می‌کنند تا اینکه بتوانند تسهیلات از صندوق مهر امام رضا (ع) برای اشتغالزایی در بخش‌های مختلف دریافت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال بسیج سازندگی از لحاظ ریالی و نیرویی در زمینه کمک به ستاد عتبات عالیات فعالیت‌هایی را در دستور کار دارد.

توکلی یادآور شد: همه نیروهای بسیج سازندگی امسال به طور متمرکز بیمه کشوری می‌شوند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول