اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

همدان رتبه نخست اردوهای جهادی دانشجویی را کسب کرد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) گفت: در زمینه اردوهای جهادی دانشجویی در سال گذشته در کشور رتبه نخست را کسب کردیم.

همدان رتبه نخست اردوهای جهادی دانشجویی را کسب کرد

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ایجاد مرکز هدایت اردوهای جهادی که به اختصار مرکز حرکت‌های جهادی نامیده می‌شود، اظهار کرد: اواخر سال گذشته ابلاغیه تشکیل این مرکز دریافت شد و جلسات ابتدایی آن تشکیل شده است.

وی با بیان اهداف تشکیل این مرکز افزود: یک از مهم‌ترین هدف‌های تشکیل این مرکز به نوعی آسیب‌شناسی اردوهای و حرکت‌های جهادی است که چند سال از شروع آن گذشته است به نوعی آسیب‌شناسی کند و بتواند موارد آن را احصا و هدایت کند.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) بیان داشت: از اهداف دیگر این مرکز شناسنامه‌دار کردن اردوها و گروه‌های جهادی است و اینکه این اردوها را در راستای فعالیت‌های بیشتر هدایت کند.

وی ادامه داد: ما درحال رایزنی با جهادگران فعال هستیم تا دبیر استانی مرکز حرکت‌های جهادی در آینده منصوب شود که بتواند این مرکز را با هماهنگی و مشاوره و کمک‌های خود دانشجویان و جهادگران هدایت کند.

صادقی با بیان اینکه این مرکز در دو کمیته فعال خواهد بود، تصریح کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته اندیشه‌ورز و مشورتی و دیگری کمیته پشتیبانی است که مسئولان استانی در این کمیته عضو خواهند بود تا در راستای پشتیبانی‌های مادی و فیزیکی از این اردوها حمایت کنند.

وی به برنامه‌های سال جاری اشاره و عنوان کرد: برای پیشبرد برنامه‌های سال 91 جلسه ابتدایی با آموزش و پرورش در راستای هماهنگی اجرای اردوهای هجرت دانش‌آموزی برگزار شده است.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به فعال بودن بسیج دانش‌آموزی سپاه پاسداران در عرصه اردوهای هجرت گفت: آموزش و پرورش دراین زمینه همکاری خوبی دارد و اداره نوسازی مدارس نیز در راستای تأمین مصالح و مواد مورد نیاز کار برای دانش‌آموزان فعالیت و همکاری دارد.

وی ادامه داد: طی سال جاری تلاش ما بر این است که تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را در اردوهای هجرت داشته باشیم.

صادقی اضافه کرد: از جمله برنامه‌هایی که برای سال 91 در نظر گرفته شده اردوهای هجرت دانش‌آموزی و اردوهای جهادی دانشجویی، مساجد و محلات است.

وی با بیان اینکه حجم برنامه‌های در نظر گرفته شده در سال جاری تقریباً دو برابر سال گذشته است، ابراز داشت: امیدواریم با فعالیت‌های بیشتر در این زمینه موفق باشیم.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) افزود: در زمینه اردوهای جهادی دانشجویی در سال گذشته در شور رتبه نخست را کسب کردیم.در پروژه‌های عمرانی و سایر پروژه‌ها در ابتدای سال جاری ساخت چهار پروژه حوزه علمیه برادران و دو حوزه علمیه خواهران را در سطح استان در دست اقدام داریم.

صادقی در ادامه سخنانش اضافه کرد: برای جذب نیروی فعال، سال گذشته 22 هزار نفر سهم داشتیم که 48 هزار نفر فعال بودند و امسال سهمیه در نظر گرفته شده 55 هزار نفر است که امیدواریم به 100 هزار نفر برسانیم.

وی تصریح کرد: بیشتر اقشار بسیج از جمله بسیج جامعه پزشکی، طلاب، مداحان، پیشکسوتان، هنرمندان و ورزشکاران امسال درگیر اردوهای جهادی خواهند بود.

صادقی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم در راستای فرهنگ‌سازی و فضاسازی این اردوها و پس از اجرای آن در راستای انعکاس این حرکت‌ها ما را یاری کنند زیرا استان ما در این زمینه استان پیشتازی است و در بحث انعکاس فعالیت‌ها کمتر اقدام شده است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول