اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین خبر داد

برگزاری اردوهای جهادی با حضور 2500 دانشجو

خبرگزاری فارس: مسئول سابق بسیج دانشجویی استان قزوین از برگزاری اردوهای جهادی با حضور دو هزار و 500 نفر دانشجوی استان در سال جاری خبر داد.

برگزاری اردوهای جهادی با حضور 2500 دانشجو

حمزه برین امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اردوهای جهادی که بنا است در سال جاری با حضور دو هزار و 500 نفر دانشجو برگزار شوند، از نوروز امسال آغاز شده و امید است با حمایت مسئولان بیش از این میزان تحقق یابد.

برین با اشاره به اینکه فعالیت‌های بسیج دانشجویی در چهار محور علمی، سیاسی، دینداری و خدمات‌رسانی با تلاش‌های دانشجویان بسیجی به اجرا در می‌آید، عرصه خدمات‌رسانی را مربوط به محرومیت‌زدایی در دو حیطه اردوهای جهادی و مبارزه با فقر و فساد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در اردوهای جهادی به جز برنامه‌های نوروزی، 25 هزار نفر روز کار جهادی با حضور حدود دو هزار نفر دانشجو انجام شد، افزود: در این اردوها علاوه بر آموزش مسائل دینی و ترویج معروف‌ همچون نماز و قرآن، دانشجویان تلاش می کنند در صورت نیاز، برخی تفکرات انحرافی و وهابیت را برای ساکنان مناطق محروم مورد بررسی قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: اردوهای جهادی ضمن خدمات‌رسانی به ساکنان مناطق کمتر بهره‌مند از امکانات مادی، برای دانشجویان حاضر در این اردوها نیز ثمرات معنوی متعددی دارند، زیرا حلاوت ارائه نعمتی به محرومان را که توان انجام آن را دارند می‌چشند.

برین یادآور شد: در این صورت این مدیران آینده کشور به دلیل آشنایی با کمبودهای نظام در تصمیم گیری برپا حوزه مدیریتی خود این شرایط را لحاظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از دانشجویانی که برای نخستین بار در این اردوها شرکت می کنند در سالهای بعد نیز تقاضای شرکت در این اردو را دارند اذعان کرد: در سال گذشته بیش از 25 گروه در کوهین، طارم سفلی، الموت، خرمدشت، دانسفهان، معلم‌کلایه، ضیاء آباد، رازمیان، آبیک و آوج حضور یافتند.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین اضافه کرد: مناطقی که انتخاب می‌شوند شرایطی مانند محرز بودن محرومیت امکاناتی، جمعیت قابل توجه و دور بودن از شهر را دارا هستند.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول