اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای آذرماه تاکنون صورت گرفت

برگزاری 155 اردوی جهادی در مشهد

خبرگزاری فارس: مسئول اردوهای جهادی خراسان‌رضوی گفت: بیش از 155 اردوی جهادی از اول آذرماه تاکنون در مشهد برگزار شده است.

برگزاری 155 اردوی جهادی در مشهد

محمد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اردوهای جهادی از ابتدای آذرماه سال جاری با اهداف ایجاد فرهنگ جهادی در میان شهروندان و حمایت از کسانی که از محیط شهری جدا هستند، به مرحله اجرا درآمد.

مسئول اردوهای جهادی خراسان‌رضوی گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون بیش از 155 اردو برگزار شده است و بیش از 5 هزار و 500 مخاطب از 10 مراکز توان‌بخشی بازدید کرده‌اند.

هاشمی با اشاره به اینکه در فاز نخست این طرح مراکز توان‌بخشی مورد توجه قرار گرفتند، افزود: احساس علاقه و استفاده از توانمندی مخاطبان در انجام امور شهروندی از جمله در مساجد، مراکز فرهنگی و هنری و در نهایت استفاده از هنرهایی مانند نقاشی بکار گرفته شد.

مسئول اردوهای جهادی خراسان‌رضوی گفت: در اجرای این طرح و با ارتباطی که افراد با امور شهری دارند ساعتی از وقت خود را در هفته به این اردوها اختصاص می‌دهند و مجاهدانه هنر و حرفه خود را صرف دیگران می‌کنند.

وی ادامه داد: بازدید از مراکز توان‌بخشی شامل افراد معلول ذهنی بی‌سرپرست و بدسرپرست و خانه سالمندان می‌شود که در هر اردو یک سخنران با موضوعات متفاوت، از جمله رسیدگی به ایتام، وقف، مهربانی کردن، محبت و رسیدگی به سالمندان، احترام به پدر و مادر صورت گرفت که در این بازدیدها به ایراد سخن پرداختند و نکات لازم را به مخاطبان ارائه دادند.

هاشمی افزود: نکته دیگر در بحث اردوهای جهادی این است که مخاطبان و فعالان مساجدی که زیر پوشش طرح مسجد ما قرار گرفته‌اند نیز به این مراکز اعزام شده و از مراکزی نظیری شیرخوارگاه علی‌اصغر بازدید به عمل آوردند و مقرر شد تعامل بیشتری با مساجد و کانون‌ها صورت گیرد.

مسئول اردوهای جهادی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در این تعاملات با مساجد و کانون‌ها، فعالان این مراکز موظف می‌شوند که در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام سوگواری اهل‌بیت(ع) و نیز اعیاد دینی مراسمات مذهبی و فعالیت‌های فرهنگی را در مراکز توان‌بخشی و خانه سالمندان برگزار کنند.

وی با اشاره به دائمی شدن دبیرخانه اردوهای جهادی تصریح کرد:  طرح اهدای خون، انتقال مفاهیم ارزشی در فرهنگ حمل و نقل و خدمات شهری در فازهای بعدی اردوهای جهادی قرار می‌گیرند و در دست اجرا هستند.

مسئول اردوهای جهادی خراسان‌رضوی یادآور شد: بیش از 60 کانون و مسجد خواستار برگزاری مجدد اردوهای جهادی شده‌اند که بر این اساس بیشتر این اردوها خانوادگی برگزار می‌شود و در این اردوها نگاه تربیتی هم به این موضوعات لحاظ می‌شود.

هاشمی گفت: پیشنهاد تغییر نام دبیرخانه دائمی اردوهای جهادی به دبیرخانه دائمی فرهنگ جهادی نیز به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری داده شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول