اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین خبر داد:

فعالیت 21 هزار نفر‌روز در اردوهای جهادی بسیج سازندگی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری در استان قزوین در بحث اردوهای جهادی محلات 21 هزار نفر‌روز در 91 گروه جهادی فعالیت داشتند.

فعالیت 21 هزار نفر‌روز در اردوهای جهادی بسیج سازندگی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیجان توکلی بعد از ظهر امروز در همایش شکوه خدمت و حدیث هجرت که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اردوهای بسیج سازندگی اردوی جهادی محلات است که به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا شده و یکی از کارهای نمونه و برتر کشور است.
وی ادامه داد: برنامه‌ای که در قالب اردوهای جهادی محلات برگزار کردیم سال گذشته با شرکت 7 هزار نفر‌روز انجام شد و در سال جاری این رقم سه برابر شد و به 21 هزار نفر روز در 91 گروه جهادی رسید.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 111 گروه جهادی در قالب اردوهای جهادی محلات و دانشجویی به مناطق محروم اعزام شدند که از این تعداد 20 گروه دانشجویی و 91 گروه جهادی محلات بوده است و این اردوهای جهادی کارهای بسیاری را در قالب عمران و آبادانی داشتند.
وی افزود: ریاست ستاد طرح هجرت در استان، استاندار و اعضای آن دستگاه‌های اجرایی هستند و هر برنامه در طرح هجرت انجام می‌شود پیگیری کار با بسیج و مسئولیت بر عهده استاندار و فرماندار است و دستگاه‌های اجرایی نیز حامی و تأمین کننده اعتبار هستند.
توکلی اعلام کرد: ساخت حمام و سرویس بهداشتی، ساخت و تکمیل خانه محرومان، تعمیر اماکن مذهبی مانند مساجد و امامزاده‌ها، ساخت غسالخانه، انتقال آب آشامیدنی و... از جمله اقداماتی است که توسط بسیج سازندگی با همکاری کمیته امداد، آب و فاضلاب روستایی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل اوقاف انجام شد و در بحث جهاد کشاورزی نیز بیشترین عرصه کار را در اختیار جوانان قرار دادیم.
وی عنوان کرد: در عرصه بهداشتی و درمانی نیز ضمن اینکه کار بهسازی خانه‌های بهداشت جزو برنامه‌های ما بود، آموزش‌های امداد و نجات، بهداشت و پیشگیری از مواد مخدر نیز در دستور کار بوده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: در بحث اردوهای محلات 21 هزار و 742 نفرروز در نیمه نخست سال جاری در قالب 91 گروه به مناطق محروم اعزام شدند که 15 هزار و 370 نفر روز در بخش کشاورزی و منابع طبیعی بودند.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در بحث آموزش‌های مختلف مانند رایانه، قالی ‌بافی، پرورش قارچ و... 28 هزار و 749 نفر روز در برنامه تابستان ما فعالیت داشتند که در شش ماهه دوم سال افزایش می‌یابد.
توکلی گفت: همچنین در کمک به سومالی بسیج توانسته 35 میلیون تومان به صورت نقدی و 18 میلیون تومان کمک غیرنقدی را به مردم سومالی داشته باشد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول