اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گروه جهادی آل طه(ع):

اردوهای جهادی روستاها را زنده می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول گروه جهادی آل طه(ع) گفت: اردوهای جهادی روستاها را زنده می‌کند و همدلی میان روستائیان را افزایش می‌دهد.

اردوهای جهادی روستاها را زنده می‌کند

محمدرضا فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: گروه جهادی آل طه(ع) از پنج تا 13 فروردین در بخش جعفریه استان قم حضور پیدا کرده و در راستای خدمت‌رسانی به مردم این بخش‌ها فعالیت‌هایی انجام داده است.

وی ادامه داد: در این اردو علاوه بر دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از دانشگاه فنی قم، پردیس قم دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی قم و دانشگاه قم هم دانشجویانی شرکت داشتند.

مسئول گروه جهادی آل طه(ع) افزود: در این گروه 60 نفر از دانشجویان حضور داشتند که روستاهای نجم آباد، حاجیان، شریف آباد و سعد آباد از روستاهای هدف این اردو بودند.

وی گفت: فعالیت‌های گروه جهادی آل‌ طه(ع) در این اردوها به دو بخش عمرانی و فرهنگی تقسیم می‌شود که در بخش فرهنگی فعالیت‌هایی مانند آموزش قرآن، احکام، برپایی مراسم‌های مذهبی و برگزاری مسابقات مختلف از اقدامات انجام شده است.

فلاح ابراز داشت: یک‌سری برنامه‌های تفریحی نیز در این اردو برای اهالی روستاهای جعفریه اجرا شد که فضای روستاها را در ایام نوروز پرطراوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای گروه جهادی آل طه(ع) در این اردو تلاش می‌کردند آموزش‌هایی که برای روستاییان مورد نیاز هست در برنامه‌ها بگنجانند که آموزش کمک‌های اولیه و هنرهای دستی از جمله این آموزش‌ها بود.

مسئول گروه جهادی آل طه(ع) افزود: در حوزه عمرانی نیز مسجد روستای نجم‌ آباد توسط دانشجویان این گروه جهادی مرمت شد که در این کار اهالی روستا نیز مشارکت داشتند.

وی گفت: در روستای شریف آباد نیز یک مدرسه متروکه با هماهنگی آموزش و پرورش مرمت شد و به عنوان حسینیه در اختیار اهالی این روستا قرار گرفت.

فلاح با اشاره به برگزاری یک اردو در تابستان سال آینده در همین روستاها خاطرنشان کرد: برنامه‌های عمرانی که نیمه کاره مانده باشد در اردوی تابستان کامل خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تداوم اردوهای جهادی برای دنبال کردن فعالیت‌های دانشجویان در روستاها ادامه داد: گروه جهادی آل طه(ع) اردوی خود در بخش جعفریه را تداوم خواهد داد و نخستین اردو در این رابطه اواخر فروردین ماه برگزار خواهد شد.

مسئول گروه جهادی آل طه(ع) اذعان کرد: در دوره‌های تداوم علاوه بر تکمیل برنامه‌های آموزشی و عمرانی، چند اردوی زیارتی برای روستاییان بخش جعفریه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال روستاییان بخش جعفریه قم از اردوهای جهادی ابراز داشت: گروه جهادی آل طه(ع) در تابستان سال گذشته نیز در بخش جعفریه اردوی جهادی برگزار کرد و خدماتی ارائه داد که این موضوع سبب شده تا استقبال مردم از این اردوها افزایش یابد.

فلاح گفت: در اردوی تابستان سال گذشته نیز برای یکی از روستاها که فاقد مسجد بود، مقدمات تاسیس یک حسینیه انجام شد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری اردوهای جهادی افزود: تاثیرگذاری این اردوها به دو بخش تقسیم می‌شود که در وهله نخست این تاثیرگذاری بر خود دانشجویان در کسب تجربه و تهذیب نفس نمایان می‌شود.

مسئول گروه جهادی آل طه(ع) در مورد تاثیرگذاری این اردوها بر فضای روستاها گفت: حضور جهادگران در روستاها ایجاد نشاط می‌کند و همدلی میان روستائیان را افزایش می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روستائیان هنگامی که تلاش‌های دانشجویان در میان خود را می‌بینند، نسبت به توجه نظام به خود امیدوار می‌شوند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول