اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان‌جنوبی مطرح کرد

نهادینه شدن اجرای اردوهای جهادی در بنیاد ملی نخبگان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان‌جنوبی گفت: اجرای اردوهای جهادی در بنیاد ملی نخبگان در حال نهادینه شدن و سامان یافتن است.

نهادینه شدن اجرای اردوهای جهادی در بنیاد ملی نخبگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، سید سعیدرضا احمدی‌زاده اظهار داشت: این اردوها با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق و با رویکرد اجرایی، فرهنگی، علمی و پژوهشی برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای اردوهای جهادی در بنیاد ملی نخبگان در حال نهادینه شدن و سامان یافتن است و برگزاری آن نیز تداوم می‌یابد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان‌جنوبی ادامه داد: این اردو به مدت هفت روز و با شرکت هشت مرد و شش زن از برترین‌های نیروهای جوان و با استعداد کشور از استان‌های آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه، خراسان‌رضوی، اصفهان و کرمان در نهبندان برگزار شد.

احمدی‌زاده گفت: دست یافته‌های علمی و پژوهشی نخبگان در اردوی جهادی در شهرستان نهبندان نیز از سوی مراجع ذیربط از جمله بنیاد نخبگان استان و مراکز رشد استان حمایت شده و عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرکز اردوهای جهادی نخبگان کشور خراسان‌جنوبی است، گفت: در نخستین دوره، این اردوها با شرکت 75 نفر از نخبگان برگزار شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان‌جنوبی اضافه کرد: برگزاری اردوهای جهادی نخبگان از ابتدا تاکنون با شرکت 140 نخبه در 35 روستای این شهرستان با جمعیت 10 هزار نفر کار جهادی صورت پذیرفته است.

احمدی‌زاده گفت: نخبگان شرکت کننده در سومین اردوی جهادی در شهرستان نهبندان علاوه بر دستیابی به راه‌حل‌های میانبر و بومی در توسعه این منطقه در 10 روستا با جمعیت سه هزار نفر، خدماتی ارزنده‌ای در قالب چهار گروه پزشکی و دندانپزشکی، پژوهشی، آموزشی و روباتیک و فرهنگی به جوانان و نوجوانان و مردم محروم بخش‌های مرکزی و شوسف شهرستان نهبندان ارائه کردند.

وی آموزش و مشاوره تحصیلی به بیش از 60 نفر از دانش‌آموزان مستعد به طور مستمر، توزیع 400 بسته کمک آموزشی به دانش‌آموزان مستعد برای افزایش انگیزه روحیه تحصیلی و ایجاد ارتباط با بنیاد ملی نخبگان و بازدید از سه روستا و ارائه راهکار برای حل معضلات و مشکلات این مناطق را از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان در این اردو عنوان کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان‌جنوبی گفت: شناسایی ظرفیت‌ها، استعدادها، اشتغال و گردشگری، ارائه آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان و نونهالان و نیز خدمات دندانپزشکی و تهیه بسته‌های سلامت دندانپزشکی برای کودکان نیازمند و شناسایی کودکان و نوجوانان با استعداد روستایی از دیگر این فعالیت‌ها و خدمات است.

احمدی‌زاده افزود: این بنیاد از پایان نامه‌های دانشجویان و پروژه‌های برتر و تاثیرگذار استادان در سطح ملی و ارائه خدمات سریع و روان به نخبگان و استعدادهای برتر حمایت می‌کند، به طوری که در سال‌های اخیر حرکت‌های خوب و تاثیرگذاری برای حمایت از نخبگان در کشور انجام گرفته است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تاسیس دفتر نخبگان در استان، افزود: مسیر و زمینه فعالیت در استان برای پرداختن به کارهای علمی و پژوهشی بسیار هموار است بنابراین با راه‌‌اندازی دفتر نخبگان استان امید است خروجی‌ها و فعالیت‌‌های علمی در منطقه منجر به نتایج درخشان و پرباری شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌جنوبی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در استان اظهار کرد: تشکیل این کارگروه‌های تخصصی بخشی از فعالیت‌های بنیاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین کارگروه‌های شکل گرفته در استان کارگروه طرح شهاب و طرح‌های دانش بنیان است، افزود: این کارگروه‌ها که توانایی بررسی مشکلات کلیدی استان و ارائه راه حل‌های کاربردی برای آن را دارند، می‌توانند به عنوان اتاق فکر استان فعال باشند.

انتهای پیام/و۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول