اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

گرانی‌ها به قشر آسیب‌پذیر فشار زیادی وارد می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: مجموع ویژگی‌های شهید مطهری به گونه‌ای است که نبود ایشان به خوبی حس می‌شود.

گرانی‌ها به قشر آسیب‌پذیر فشار زیادی وارد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان آیت‌الله سید یحیی جعفری پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان و فرمانده‌هان سپاه ثارالله کرمان به مناسبت شهادت علامه مرتضی مطهری اظهار داشت: خلاء‌ای که از شهادت این عالم بزرگ در جامعه ما به وجود آمد، هنوز پُر نشده است.

وی بیان داشت: مجموع ویژگی‌های شهید مطهری به گونه‌ای است که عدم حضور ایشان به خوبی حس می‌شود و کسی نتوانسته کار و نقش این عالم را به عهده بگیرد و عمل کند.

جعفری عنوان کرد: امام خمینی (ره) در مورد شهادت بسیاری از مسئولان بلند پایه نظام اظهار تأثر و تألم کردند، اما در فقدان و شهادت علامه مطهری گریستند و خطاب به منافقان فرمودند، "ما را بکشید، نهضت ما قوی‌تر می‌شود".

وی افزود: سخنرانی امام خمینی (ره) در مورد شهادت شهید مطهری بسیار مؤثر بود که ما در راه انقلاب و اسلام از مرگ نمی‌ترسیم و لذا موفق می‌شویم.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با خون شهدا آبیاری شد و مراتب بالندگی را طی کرد، امروز طبق گفته رهبر معظم انقلاب این نظام مقدس در دنیا از احترام ویژه‌ای برخودار است.

جعفری خاطرنشان کرد: دشمنان ما به ویژه مسئولان کشورهای غربی با اینکه کینه خود را در قالب‌های مختلف ابراز کردند، اما اقرار می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی با همه نظام‌های حکومتی دنیا متفاوت است.

وی با تأکید بر تلاش برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی گفت: در رأس همه اقشار جامعه که می‌توانند در این زمینه نقش بی‌بدیلی داشته باشند، جامعه فرهنگی و معلم است.

جعفری ابراز داشت: اینکه امام راحل مرتبه معلمی را در حد شغل انبیاء (ع) دانسته‌اند به این دلیل است که معلمان علم را به جامعه منتقل و گسترش می‌‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اهمیت و جایگاه علم در میان فضائل دینی افزود: همه اقشار جامعه اعم از مسئولان مملکتی روزی زیر دست معلمان درس خواندند.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که اگر معلمان ما صالح و اهل بصیرت باشند، کشور به اهداف والای خود می‌رسد.

جعفری شرط اصلی همه اعمال و گفتار را اخلاص عنوان کرد و گفت: اگر در کار خود خلوص نیت نداشته باشیم به جایی نمی‌رسیم.

وی اخلاص، شجاعت، بصیرت و فقاهت را رمز موفقیت و پیروزی امام خمینی (ره) بیان و تصریح کرد: مرجع، فقیه و عالم در تاریخ اسلام زیاد است، اما غیر از صدر اسلام در طول تاریخ شاهد چنین رخداد بزرگی نبوده‌ایم.

جعفری خاطرنشان کرد: معلم موفق کسی است که به خودسازی توجه داشته باشد و معرفت خود را بالا ببرد.

امام جمعه کرمان اذعان داشت: اگر علامه مطهری نمونه شد به دلیل خصلت‌های خوب و پسندیده ایشان بود، اهمیت مباحث معنوی و آینده اسلام را باید برای فرزندانمان تبیین کنیم.

وی همچنین با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار داشت: اساس همه فضائل و نیکی‌ها، ایمان و عقیده است، ایمان موجب تحمل بسیاری از سختی‌ها می‌شود.

جعفری با اشاره به تأکید آیات و روایات بر روی عقیده افزود: اگر عقاید درست باشد، سایر مسائل نیز درست می‌شود.

وی با انتقاد از گرانی‌های موجود در جامعه عنوان کرد: قیمت‌ کالاها به شدت بالا رفته و این مسئله روی قشر آسیب‌پذیر فشار زیادی وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان داشت: هر چه به مردم بگوییم که پیشرفت علمی، نظامی و .. داریم، اما زمانی که زندگی روزمره خود را نتوانند اداره کنند، اثری ندارد.

جعفری خاطرنشان کرد: حرف و وعده کاری انجام نمی‌دهد، گفته‌اند که تا پایان اردیبهشت ماه قیمت‌ها متعادل می‌شود و امیدواریم اینگونه شود.

وی تصریح کرد: من گاهی در پاسخگویی به مردم شرمنده می‌شوم، باید به صراحت مشکلات کار را به مردم بگوییم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول