اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت جیرفت:

گرانی بی‌رویه بیداد می‌کند/ با گران‌فروشان برخورد جدی ‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت جیرفت گفت: مسئولان تعزیرات حکومتی و مجمع امور صنفی مسئولیتی دارند که در قیامت باید پاسخگو باشند، گرانی بی‌رویه بیداد می‌کند و در جیرفت افرادی هر طور که دلشان می‌خواهد جنس را می‌فروشند.

گرانی بی‌رویه بیداد می‌کند/ با گران‌فروشان برخورد جدی ‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام عباس اسدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت با تبریک و گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: سه هزار و 666 نفر معلم در 620 مدرسه  شهرستان جیرفت فعالیت می‌کنند که از زحمات همه آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان سراسر کشور، افزود: مقام معظم رهبری عنایت زیادی نسبت به قشر فرهنگیان دارند و سفارش‌هایی هم نسبت به این قشر کردند.

اسدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند معلمان آن چه که در حوزه تخصصی آن‌ها نیست به دانش‌آموزان نگویند و اگر هم در تخصص آن‌ها است اما آگاهی کامل ندارند مطرح نکنند تا خدای ناکرده ذهن دانش‌آموز به انحراف کشیده نشود و این خطرناک است.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی معلم از دیدگاه مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: معلمان انسان‌هایی با استعداد، علاقه، احساسات هستند که ظرفیت‌های بزرگ در اختیار دارند و تلاش و ابتکار معلم می‌تواند از این کودکان و نوجوانان دانشمندان برجسته و انسان‌هایی صالح، دانا و توانا بسازد، این مطلب بیانگر این است که معلم می‌تواند این خصوصیات را در یک انسان ایجاد کند.

خطیب موقت نمازجمعه شهرستان جیرفت گفت: یکی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری این است که آموزش و پرورش باید برای جوانان و نوجوانان الگو سازی کند و بهترین الگوها هم دانش‌آموزان شهید هستند.

اسدی ابراز داشت: مقام معظم رهبری همچنین در این زمینه فرمودند که باید رفتار و صفات ارزشمند شهدا از جمله غیرت، همت، صداقت، فداکاری، بینش بالا و رفتار نیک با مردم و والدین و همچنین دوستان در مقابل چشم نسل جوان قرار داده شود، که این مطلب رهبری باید سرلوحه معلمان شهرستان جیرفت هم قرار گیرد.

وی افزود: پدران و مادران و همه کسانی که با فرزندان سروکار دارند باید به این فرمایشات رهبری توجه ویژه داشته باشند.

اسدی اذعان داشت: در چنین روزی در سال 570 میلادی ابرهه ملعون به شهر مکه حمله کرد و در همان سال پیامبر اکرم(ص) متولد شد که آن سال عام‌الفیل نام گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از شکست این لشکر توسط لشکر غیبی تا زمانی که ظالمان این داستان را می‌شنیدند از حمله به مکه ترس داشتند، اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم که چنین روزی در تقویم بیاید، همان‌گونه که خداوند در مکه سپاه ابرهه را با سنگریزه نابود کرد و همچنین اعجازی که در صحرای طبس اتفاق افتاد امیدواریم امام زمان(عج) ظهور کنند و خداوند لشکر غیبی را برای یاری امام زمان(عج) بفرستد.

اسدی خطاب به مسئولان اجرایی و به ویژه مدیران تعزیرات حکومتی و مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت بیان داشت: شما مسئولیتی دارید که در قیامت باید پاسخگو باشید، گرانی بی‌رویه بیداد می‌کند و در جیرفت افرادی هر طور که دلشان می‌خواهد جنس را می‌فروشند، این وضعیت کل کشور نیست.

وی افزود: شما مسئولان باید با کسانی که می‌خواهند با مال مردم به جایی برسند برخورد دقیق و جدی کنید.

اسدی خطاب به این مسئولان اظهار داشت: با کنترل قیمت‌ها اوضاع را کنترل کنید من نمی‌گویم این‌ها برای بدبینی مردم نسبت به نظام این کار را می‌کنند اما ناخواسته این اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: با افراد متخلف برخورد کنید، دستگاه قضایی و دادستان حمایت می‌کنند، نباید منتظر بنشینید تا کسی شکایت کند این وظیفه‌ای است که به دوش شما گذاشته شده است.

اسدی ضمن تشکر از حضور مردم در دور دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: حضور پرشور مردم تا قبل از ظهر در انتخابات دشمنان را کلافه کرده بود و دشمنان در تمام بوق‌های تبلیغاتی خود نواختند که انتخابات در ایران خلوت است، و با تبلیغاتی از قبیل اینکه انتخابات تحت تدابیر امنیتی برگزار می‌شود از هر سوژه‌ای استفاده می‌کنند، اما تیرشان به سنگ خورده و الحمدلله خودشان به حضور پرشور مردم در انتخابات اعتراف کردند.

وی خطاب به مردم ابراز داشت: همان‌گونه که شما در دنیا دین خدا را تنها نگذاشتید و این عبد صالح خدا مقام معظم رهبری را تنها نگذاشتید، خداوند هم زمانی که در شب قبر نیاز به انیس و مونس دارید، شما را تنها نگذارد.

اسدی افزود: روز هلال احمر را در هفته جاری در پیش داریم و از زحمات جمعیت هلال اهمر شهرستان جیرفت به خاطر اقداماتشان در گذشته و به ویژه در سال 71 و در جریان بروز سیل و همچنین در زمان زلزله بم که اقدامات خوبی داشتند تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول