اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

بگو مگوهای سیاسی را رها و گرانی را مهار کنید

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین ضمن انتقاد از گرانی‌های افسار گسیخته موجود در کشور خطاب به مسئولان بلندپایه کشوری گفت: بگو مگوهای سیاسی را رها کنید و گرانی را مهار کنید.

بگو مگوهای سیاسی را رها و گرانی را مهار کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌‌الاسلام سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا این است که از خداوند تبارک و تعالی اطاعت کنیم و نافرمانی نکنیم، به یاد خدا باشیم و خداوند را فراموش نکنیم.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: اگر شکرگزار نعمات خداوند بوده و خدا را یاد کردیم، می‌توان گفت تقوا داشتیم.

علت تمام غفلت‌ها و جنایات حب دنیاست

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به برخی فرمایشات اخلاقی امام (ره) گفت: حضرت امام (ره) در عین حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی یک معلم به تمام معنای اخلاق است، مواضع اخلاقی امام (ره) بسیار ارزشمند و زمینه‌ساز تقواست، امام (ره) حب دنیا را اگرچه حلال باشد راس تمام خطاها می‌دانست.

وی در ادامه افزود: در تمام گناهان و پلیدی‌ها حب دنیا را مشاهده می‌کنیم، علت تمام غفلت‌ها و جنایات حب دنیاست، اگر خداوند چیزی از دنیا به ما ارزانی کرد شاکر باشیم اما خود به دنبال آن نباشیم، حب دنیا حجاب بزرگی است و انسان را ناچار به حرام می‌کند.

 

شهید معصومی فضای شهر ما را عطرآگین کرد

امام جمعه موقت ورامین سپس به تشییع پیکر شهید معصومی در شهرستان اشاره کرد و گفت: امروز اگر عزت، عظمت، استقلال و آزادی داریم به برکت خون مطهر شهدا است، هر از چند گاهی پیکر یک شهید می آید تا ما را از خواب غفلت بیدار  سازد، پس از 30 سال پیکر شهید معصومی به این دیار آمد تا فضای شهر ما را عطر شهادت فراگیرد.

حاکمیت فقیه یک نعمت است، مراقب آدرس‌های غلط باشیم

وی در ادامه به سالروز بزرگداشت دو عالم بزرگ جهان تشیع شیخ کلینی و شیخ صدوق اشاره کرد و گفت: شیخ کلینی همزمان با غیبت صغری امام عصر (عج) متولد شد و کتاب اصول کافی که از کتب اربعه روایی شیعه و مشتمل بر 16 هزار و 192 روایت است را در قرن سوم هجری تدوین کرد و خدمت بزرگی به جهان تشیع کرد، امام عصر (عج) در مورد اصول کافی می‌فرمایند «کتاب کافی برای شیعیان ما کافی است».

امام جمعه موقت ورامین سپس به کتاب «من لا یحضره الفقیه» شیخ صدوق اشاره و عنوان کرد: این کتاب نیز دومین کتاب از کتب اربعه شیعیان جهان است.

وی در ادامه تلاش علما و فقها برای دین و دیانت را مورد تعظیم قرار داد و گفت: راه را گم نکنیم، در طول غیبت صغری و کبری این فقها و مجتهدین بودند که راه مقدس حفاظت و حراست از ارکان دین را بر عهده گرفتند و امروز به لطف خدا از نعمت حاکمیت و ولایت فقیه در کشور برخوردار هستیم، مراقب باشیم برخی سیاسیون به ما آدرس غلط ندهند.

با گذشت یک ماه و نیم اقدام جدی در جهت تولید ملی نشده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه به سال 91 سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اشاره کرد و افزود: وظیفه همه ماست که به فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم، مدیران و مسئولان کشور باید جدی‌تر در این عرصه وارد شوند، متاسفانه با وجود گذشت بیش از یک ماه و نیم از سال جاری اقدام جدی در راستای تولید ملی را شاهد نیستیم.

وی در ادامه بیان کرد: قبلا هم عرض کردم باید استاندار تهران به عنوان نماینده عالی دولت در استان یک کارگروه ویژه «حمایت از تولید ملی» تشکیل دهد تا به بررسی مشکلات موجود در این موضوع بپردازد، معضل بیکاری معضل اصلی خانواده‌های ماست، بسیاری از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی تنها مانده‌اند و حمایت جدی نمی‌شوند.

بگو مگوهای سیاسی را رها و گرانی را مهار کنید

امام جمعه موقت ورامین افزود: متاسفیم که امروز برخی از مسئولان بلندپایه کشوری به جای پرداختن به رهنمودهای رهبری به بگو مگوهای سیاسی مشغولند، بگو مگو‌های سیاسی را رها کنید، این اعمال دلسردی ایجاد کرده و القای ناکارآمدی نظام را می‌کند، اگرچه با عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) که این کشور مشمول الطاف خاصه آن بزرگوار است و به برکت منویات رهبری عزیز در بسیاری از عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی شاهد پیشرفت‌های شگرف هستیم اما گرانی‌ها جان را به لب رسانده است.

وی عنوان کرد: اگر در مملکت قانون وجود دارد چرا برخی خود را فراتر از قانون می‌دانند، مسئول گرانی‌ها کیست، چرا گوش شنوایی نیست، علما، فقها و مراجع عظام تقلید نگران هستند، از دولت و مسئولان در هر رده‌ای که هستند می‌خواهیم تدبیری بیاندیشند و این گرانی افسار گسیخته را مهار کنند.

محمودی سپس با اشاره به آمار بالای بیکاری گفت: عزیزانمان در شهرستان در عرصه کار و تولید زحمات فراوان می‌کشند، توفیقاتی هم داشتند اما موج عظیم مردم بیکار و نبودن زمینه کار سبب می‌شود این عزیزان شرمنده مراجعه کنندگان باشند.

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

وی در ادامه آتش زدن قرآن توسط کشیش آمریکایی را محکوم کرد و گفت: قرآن حقیقتی است که روز به روز فراگیرتر می‌شود و بر مخاطبانش در دنیا افزوده می‌شود و حرکات پلید امثال این کشیش که در برابر سکوت و عدم برخورد دولتمردان آمریکایی صورت می‌گیرد نشان‌دهنده این است که سیاسیون آمریکایی در جرم بزرگ وی شریک هستند و با این اعمال در اذهان مسلمین دنیا منفورتر می‌شوند.

امام جمعه موقت ورامین سپس افزود: دنیای مسیحیت در برابر اسلام عاجز شده است، امروز کلیسا و پاپ از تمام توان خود برای مبارزه با اسلام بهره می‌گیرند که از این جمله راه‌اندازی کلیساهای خانگی است، جوانان باید هوشیار باشند و با شناخت دقیق خدعه‌های آیین تحریف شده حضرت مسیح (ع) با تمام توان از اسلام دفاع کنند.

وی که سخنانش با تکبیرهای مردم تأیید می‌شد، گفت: به این کشیش احمق آمریکایی می‌گویم در آینده‌ای نه چندان دور آمریکا و اروپا از آن مسلمانان خواهد بود و این نظر اکثریت روشنفکران غربی است.

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست// عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

محمودی در پایان با اشاره به ادامه جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین تصریح کرد: اگرچه وحشی‌گری‌های آل سعود و آل خلیفه همچنان ادامه دارد لکن به مصداق آیه شریفه «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله» خواهیم دید که ملت مظلوم بحرین با دست خالی با لطف الهی پیروز میدان بحرین می‌شوند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول