اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشاورزی:

326 هزار هکتار از اراضی کشور زیرپوشش آبیاری مکانیزه است

خبرگزاری فارس: معاون آب و خاک وزیر کشاورزی گفت: در حال حاضر 326 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور زیر پوشش آبیاری مکانیزه قرار دارد که برای اجرای آن قریب 978 میلیارد تومان هزینه شده است.

326 هزار هکتار از اراضی کشور زیرپوشش آبیاری مکانیزه است

سید رحیم سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان با بیان اینکه در حال حاضر 749 متقاضی احداث سیستم آبیاری مکانیزه در شهرستان درمیان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد برای 522 متقاضی تشکیل پرونده شده و 227 طرح نیز در دست اجرا است که قریب 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از سه برابر شدن اعتبارات استان خراسان‌جنوبی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ 21 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کشاورزی این استان اختصاص یافته که 2 میلیارد و 500 میلیون تومان آن سهم شهرستان درمیان است.

معاون آب و خاک وزیر کشاورزی با بیان اینکه توسعه صنعت مکانیزه شدن سیستم آبیاری در خراسان‌جنوبی عقب‌تر از نقاط دیگر کشور است، ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی استان با اجرای طرح تسطیح و تجمیع خرده اراضی زراعی گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است.

سجادی با بیان اینکه درمیان مقام نخست استان را در زمینه آبیاری قطره‌ای به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در سال گذشته 277 هکتار از اراضی این شهرستان تجهیز و نوسازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از سیستم آبیاری تحت فشار چاه گل افشان شهر، احیای قنات حسین آباد قوزشک و احداث سیستم آبیاری قطره‌ای این روستا ادامه داد: این سه طرح به وسعت 51.5 هکتار و اعتبار 251 میلیون تومان در سال گذشته احداث و به بهره‌برداری رسیده است و بیش از 100 خانوار از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

معاون آب و خاک وزیر کشاورزی نسبت به تأمین اعتبار اجرای فاز دوم چاه گل اقشان شهر و تکمیل طرح احیای قنات حسین آبادقوزشک قول مساعد داد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول