اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دشتستان

پوشش بتنی کانال‌های آبیاری مانع هدررفت آب نخیلات شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شکبه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر گفت: اجرای طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در دشتستان مانع هدررفت آب نخیلات شده است.

پوشش بتنی کانال‌های آبیاری مانع هدررفت آب نخیلات شده است

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: دقت و حساسیت فرآیند آبیاری در کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی از مسائل مهمی است که پرسنل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر همواره بر انجام آن تاکید دارند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تلاش برای بهبود و توسعه کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری از مسائل مهمی است که در اجرای هر چه بهتر فرآیند آبیاری اثرگذار است و در این راستا شاهد تلاش‌های گسترده پرسنل این شرکت بوده‌ایم.

موسوی در همین راستا یادآور شد: پوشش بتنی کانال‌های آبیاری از مسائل مهمی است که در دو سال گذشته با جدیت تمام دنبال شده و نتایج بسیار مطلوبی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: اجرای طرح پوشش بتنی باعث افزایش راندمان و سرعت انتقال آب و جلوگیری از هدررفت منابع آبی می‌شود و در بهبود وضعیت کشاورزی تاثیری مستقیم دارد.

این مسئول ادامه داد: کشاورزان و نخلداران تمامی مناطق بر این خواسته تاکید داشته‌اند و تلاش‌های بی‌وقفه شرکت سهامی آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر سهم بالایی از خواسته‌های کشاورزان را محقق کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر تصریح کرد: کشاورزان حوزه کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی در سال‌های متمادی همواره بر پوشش بتنی این کانال تاکید داشته‌اند و با تلاش‌های فراوان در سال گذشته با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد ریال شاهد اجرای این طرح در منطقه آبپخش بودیم.

موسوی بیان داشت: فاز اول این طرح به طول 4 هزار و 300 متر و با دبی سه مترمکعب بر ثانیه احداث شده و در توسعه و رونق کشاورزی بخش آبپخش تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر متذکر شد: این کانال شامل یک کانال باکسی به طول یک‌هزار و 200 متر است و مابقی را کانال‌های "‌V" شکل شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری شاهد اجرای چندین طرح پوشش بتنی در کانال‌های آبیاری شبکه آبیاری آبپخش خواهیم بود و هم‌اکنون مطالعات لازم در راستای اجرای این طرح‌ها در دست مطالعه و بررسی است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول