اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 8 میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال

طرح آبیاری تحت فشار برج شیله سیرجان بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: با هزینه 8 میلیارد و 400 میلیون ریال طرح آبیاری تحت فشار در برج شیله سیرجان به بهره‌برداری رسید.

طرح آبیاری تحت فشار برج شیله سیرجان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، بعد از ظهر امروز طی مراسمی از یک طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان سیرجان در برج شیله با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بهره‌برداری شد.

احمد مسعودی مدیر جهاد ‌کشاورزی شهرستان سیرجان در این مراسم اظهار داشت: این طرح به وسعت 115 هکتار در باغ‌های پسته و با هزینه 8 میلیارد و 400 میلیون ریال به انجام رسیده است.

وی افزود: از این مبلغ 2 میلیارد و 870 میلیون ریال از کمک‌های بلاعوض دولت به طرح‌های آبیاری تحت فشار و مابقی از طریق تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مسعودی عنوان کرد: در شهرستان سیرجان تا‌کنون 5 هزار و 360 هکتار در باغ‌های پسته سیستم آبیاری تحت فشار انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمک‌های بلاعوض دولت، کشاورزان از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و برای بیش از 35 هزار هکتار باغ‌های واجد شرایط اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار اقدام کنند.

عباس مولایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در بازدید از باغ‌ها و مزارع مختلف منطقه ملک‌آباد و برج شیله گفت: طی سال گذشته 216 میلیارد ریال اعتبارات طرح‌های آبرسانی تحت فشار در استان کرمان بوده و 13 هزار هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

وی گفت‌: با توجه به اهمیت اجرای سیستم آبرسانی جدید در استان کرمان دولت برای هر هکتار اجرای این سیستم 35 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند که این فرصت مناسب باید مورد توجه کشاورزان استان کرمان باشد تا خشکسالی‌های‌ پی‌درپی موجب ضرر و زیان باغ‌ها نشود.

مولایی افزود‌: تا‌کنون 84 هزار هکتار از باغ‌های استان کرمان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است که تقریبا یک سوم باغ‌ها و مزارع واجد شرایط این استان هستند.

به گزارش فارس، استان کرمان 850 هزار هکتار سطح زیرکشت باغ یا مزارع را دارد.

انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول