اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور خبر داد

اختصاص 2 هزار و 300 میلیارد تومان به اصلاح سیستم آبیاری/ در 100 سفر 15 هزار نفر رئیس جمهور را ملاقات کردند

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ در 100 سفر رئیس جمهوری 15 هزار نفر رئیس جمهور را ملاقات کردند.

اختصاص 2 هزار و 300 میلیارد تومان به اصلاح سیستم آبیاری/ در 100 سفر 15 هزار نفر رئیس جمهور را ملاقات کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا رحیمی دقایقی پیش در مصاحبه پایانی خود پس از جلسه استانی هیئت دولت در آخرین روز از چهارمین دوره سفرهای استانی هیئت دولت به خراسان‌رضوی با ابراز خرسندی از اینکه یکصدمین سفر رئیس جمهور به خراسان‌رضوی منتهی شده است، اظهار داشت: صدمین سفر دولت به انتهایش رسید و ان‌شاءالله با انجام 21 سفر استانی دیگر چهارمین دور از این سفرها به پایان می‌رسد.

وی افزود: سفرهای استانی از زمانی شکل گرفت که آقای احمدی‌نژاد شهردار تهران بودند و بیشتر وقت خود را به حضور در بین مردم، تکایا، مساجد و محله‌های شهر تهران اختصاص داده و از نزدیک به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در همین راستا زمانی که دولت نهم نیز تشکیل شد عزم خود را در راستای انجام سفرهای استانی جزم کرد و تا به امروز 100 سفر انجام شده است و از جمله اهداف این سفرها توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در دور اول بود.

رحیمی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها در دور دوم از مهم‌ترین اهداف بود، گفت: برای زیرساخت‌ها در کشور در دور دوم وارد عمل شدیم چرا که هنوز باید سال‌ها تلاش کنیم تا به جایی برسیم که دیگر مشکلی در بحث زیرساخت‌ها نداشته باشیم و هنوز باید راه‌‌آهن و فرودگاه و دانشگاه در کشور ساخته شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به این مطلب که اشتغال و رفع موانع و ناهمواری‌ها بر سر اجرای پروژه‌ها رویکرد چهارمین دوره سفرهای استانی بود، اذعان کرد: در سال 79 دولت تصمیم گرفت که یک میلیون و 100 هزار شغل ایجاد کند که خوش‌بختانه به بیش از تعهد خود رسید و توانست یک میلیون و 300 هزار شغل را در کشور ایجاد کند و استان خراسان‌رضوی نیز که تعهد داشت 80 هزار شغل را ایجاد کند، توانست این عدد را به 96 هزار شغل رسانده و 16 هزار شغل بیش از تعهدات خود را ایجاد کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان مطلب فوق تصریح کرد:‌ در سال 90 نیز این رویکرد و روند را دنبال کردیم و 2 میلیون و 500 هزار شغل را تعهد کردیم که از این میزان می‌بایست یک میلیون و 500 هزار شغل و یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌کردیم، این در حالی است که برخی اشتباه گرفته و فکر کردند که دولت تعهد کرده 2 میلیون و 500 هزار شغل را ایجاد کند در صورتی که ما تعهد کردیم یک میلیون و 500 شغل را ایجاد کنیم و مابقی ایجاد فرصت شغلی باشد که خوش‌بختانه توانستیم بیش از یک میلیون و 500 هزار شغل را در سال 90 ایجاد کنیم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 71 درصد از پروژه‌های مصوب در سفرهای اول، دوم و سوم در سراسر کشور اجرا یا در حال اجراست، گفت: 29 درصد از این پروژه‌ها، پروژه‌های مهمی است و دولت در سال گذشته تصمیم گرفت که تمام پروژه‌های باقی مانده از سفرهای اول، دوم، سوم و چهارم را که بالای 60 تا 70 درصد پیشرفت داشتند را با اختصاص اعتبارات تا پایان دولت دهم اجرایی کند و در این راستا نیز 160 هزار میلیارد تومان بودجه را در قالب طرح مهر ماندگار در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: از سال 84 تا امروز به طور متوسط هر 23 روز یک سفر استانی انجام شده است و تاکنون 3 هزار و شش مصوبه در قالب 20 هزار و 483 بند در سراسر کشور به تعداد 73 هزار و 400 پروژه را شامل می‌شود که برای اجرای کل پروژه‌ها 200 هزار میلیارد تومان بودجه و 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص پیدا کرده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در طی این 100 سفر بیش از 2 هزار و 556 جلسه کارگروه تخصصی و تنظیم پیش‌نویس مصوبات با حضور وزرا، معاونین، استانداران تصویب شده است، اظهار داشت: در طی این سفرها 15 هزار نفر رئیس جمهور را ملاقات کرده‌‌اند و 35 هزار نفر نیز با اعضای دولت ملاقات چهره به چهره داشتند.

رحیمی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات سه دوره سفر ریاست جمهور به خراسان‌رضوی گفت: از مجموع 551 مصوبه در سه دوره سفر مجموعاً 426 مصوبه به طور کامل اجرا شده، 114 مصوبه در حال اجرا و 12 مصوبه نیز برای اجرا در حال پی‌گیری است که امروز موانع بر سر راه این 12 مصوبه را نیز برطرف کردیم.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده به این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: برای مجموع سه دوره سفر استانی 6 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است و از سال 84 تا سال 90 نیز 3 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص داده شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این مطلب که رویکرد سفر چهارم اشتغال است، اظهار کرد: در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی استان خراسان‌رضوی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است به طوری که در حال حاضر نرخ بیکاری در این استان 9.1 درصد است و رتبه ششم بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در ارتباط با برخی از مصوبات جلسه هیئت دولت در دور چهارم سفر به استان خراسان‌رضوی گفت: تخصیص یک‌ هزار و 300 میلیارد تومان مانده اعتبار مربوط به بنگاه‌های زودبازده، تخصیص 200 هزار میلیارد تومان قرض‌الحسنه برای مشاغل خرد و خانگی، اختصاص 60 میلیارد تومان از منابع صندوق مهر امام رضا به طرح‌های اشتغال‌زا و تعاونی‌های استان و تبدیل بیمارستان 160 تختخوابی به 320 تخت‌خوابی از جمله این مصوبات بود.

رحیمی در پایان اظهار داشت:‌ هم‌چنین اختصاص 2 هزار و 300 میلیارد تومان جهت اجرای طرح‌های آبخیزداری و اصلاح آبیاری سیستم کشور از مهم‌ترین پروژه‌های مصوب هیئت دولت بود که از این میزان 280 میلیارد تومان به خراسان‌رضوی اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول