اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

توسعه بخش کشاورزی نیازمند سیستم‌های نوین آبیاری است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند با بیان اینکه باید به استفاده حداکثری از منابع آب در بخش کشاورزی توجه کنیم، گفت: توسعه بخش کشاورزی نیازمند سیستم‌های نوین آبیاری است.

توسعه بخش کشاورزی نیازمند سیستم‌های نوین آبیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی قاسم‌زاده‌نداف ظهر امروز در بازدید اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی بیرجند از اراضی اوقاف در دشت بجد بیرجند و تعدادی از پروژه‌های اجرا شده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اینکه از ظرفیت موجود در بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان بیرجند استفاده شود باید حداکثر تلاش و کمک را در این زمینه انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه منابع آبی شهرستان بیرجند محدود است، گفت: باید با توجه به شیوه‌های جدید آبیاری و استفاده حداکثری از منابع آب در بخش کشاورزی توجه کنیم که در سال جاری دولت توجه ویژه‌ای به این موضوع کرده است.

فرماندار بیرجند بر شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: بنابراین باید در راستای توسعه این بخش منابع آبی شهرستان را رصد و سرمایه گذاران را دعوت و جذب کنیم.

قاسم‌زداه‌نداف از ساماندهی فارغ التحصیلان مرتبط با بخش کشاورزی برای توسعه این بخش در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای توسعه بخش کشاورزی فارغ التحصیلان این بخش و کسانی که می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند را در قالب سامانه توسعه بخش کشاورزی ساماندهی می‌کنیم.

وی به تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی پساب فاضلاب بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: خروجی پساب فاضلاب بیرجند حداقل 50 لیتر در ثانیه است که در این زمینه اقدامات خوبی از سوی جهاد کشاورزی برای یکپارچه‌سازی اراضی پایین دست فاضلاب بیرجند صورت گرفته است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: تسهیلاتی که دولت در قالب وام و همچنین در خصوص نحوه بهره‌برداری از منابع آبی قرار داده مانند لوله‌کشی مزارع و سیستم‌های نوین آبیاری بهترین مشوق برای سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی و کسانی که حاضرند در این زمینه کار کنند است و می‌توانند با حداقل سرمایه خود در این زمینه فعالیت کنند.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه در هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب و در طول 33 سال گذشته این فرصت سرمایه‌گذاری برای کسانی که در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت می‌کردند مانند اکنون فراهم نبوده است، یادآور شد: باید با کمک دولت و حمایت بانک‌ها بتوانیم مشکلات بخش کشاورزی را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول