اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از هزار میلیارد وعده دولت صورت گرفت؛

اختصاص 9 درصد اعتبار آبیاری مکانیزه به خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از یکهزار میلیارد وعده دولت برای آبیاری مکانیزه خراسان رضوی، کمتر از 9 درصد این میزان به استان اختصاص یافته است.

اختصاص 9 درصد اعتبار آبیاری مکانیزه به خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد طباطبایی در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت در محل سالن کنفرانس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: در صورت اختصاص کامل این میزان روند اجرای استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در مراتع کشاورزی افزایش پیدا می‌کند.
وی یکی از مهم‌ترین مباحث مورد نظر در رابطه با موضوع کشاورزی را استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری دانست و افزود: در همین راستا خراسان رضوی نیز برنامه‌های بسیار جامعی را برای حمایت از بخش خصوصی برای ورود به این عرصه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به افزایش قیمت لوله‌های پلی اتیلن در سال گذشته در نقاط مختلف کشور عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد آب استحصالی در این استان صرف امور کشاورزی می‌شود.
وی با بیان اینکه مطابق تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی باید تلاش مضاعفی در سال جهاد اقتصادی صورت پذیرد، اظهار داشت: بر همین اساس کارهای خوبی نیز در این رابطه در حال انجام است.
طباطبایی جهاد کشاورزی را یکی از حوزه‌های دارای فعالیت‌های عدیده در مسائل مختلف دانست و تصریح کرد: بسیاری از سازمان‌های مختلف حوزه‌های فعالیتی محدود به خود دارند اما جهاد کشاورزی حاصل پوشش کار چند سازمان است.
وی به گوشه‌ای از این کارها اشاره کرد و ادامه داد: احیای قنوات، کانال‌های انتقال آب، پوشش انهار، آبیاری تحت فشار از جمله کارهایی است که این سازمان در کنار وزارت نیرو و بخش‌های ذی‌ربط انجام می‌دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین این سازمان همکاری‌های مشابه را در حوزه‌های فنی و مهندسی، نظام صنفی امور کشاورزی و تحصیل کردگان این رشته دارد.
وی بیان داشت: در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با دارا بودن بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات کشاورزی کشور و همچنین مرکز آموزش علمی و کاربردی، دبیرستان کشاورزی و مرکز برگزاری دوره‌های ضمن خدمت گام بزرگی را افزایش طرح‌های پژوهشی در رابطه با مباحث مختلف و بسیار مهم این مقوله برداشته است.
طباطبایی تاکید کرد: همچنین نتیجه تمام این امور تحقیقاتی در دسترسی کشاورزان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول