اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

روند آبیاری مکانیزه خراسان رضوی باید افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: امسال باید به اندازه 32 سال قبل در زمینه راه‌اندازی آبیاری مکانیزه در این استان کار شود.

روند آبیاری مکانیزه خراسان رضوی باید افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس خراسان رضوی از مشهد، محمد صلاحی ظهر امروز در کار گروه جهاد اقتصادی خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون تنها 70 هزار هکتار در زمینه راه اندازی سیستم آبیاری مکانیزه کار شده که امسال باید با یک جهش چند برابری با میزان سال‌های گذشته برابری کند.
وی با ابراز خرسندی از کار چهار برابری در این رابطه از ابتدای امسال تاکنون، تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون در این زمینه بیش از 10 هزار هکتار آبیاری مکانیزه در استان صورت پذیرفته است.
استاندار خراسان رضوی به افتتاح یک طرح بزرگ در این زمینه در محل جلگه رخ شهرستان تربیت حیدریه یادآور شد: به همین منظور بیش از 800 هکتار زمین از این منطقه تحت پوشش آبیاری مکانیزه و قطره‌ای رفت که باوجود صرفه‌جویی در آب میزان برداشت در هر هکتار را یک تن افزایش میدهد.
وی با تأکید اینکه کار مکانیزه کردن آبیاری در خراسان رضوی ابتدا باید از زمین‌های بزرگ انجام شود، افزود: زمین‌ها و اراضی کوچکتر در اولویت‌های بعدی مکانیزه کردن سیستم آبیاری هستند.
صلاحی مکانیزه‌کردن آبیاری جلگه رخ را با اعتبار 35 میلیارد ریالی عنوان کرد و متذکر شد: مجوزهای لازم در رابطه با این امور باید سریع‌تر از گذشته و جهاد گونه اعطا شود.
وی با بیان اینکه مسئولان دولتی همه چیز را نباید به تهسیلات موکول کنند، تصریح کرد: تمام مسئولان باید تلاش خود را برای حل مشکلات سخت‌تر مردم معطوف کنند.
استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: همچنین باید به نفع مردم و کشور بسیاری از اختیارات و امتیازات به بخش خصوصی تفویض شود.
وی با بیان اینکه از مدیرانی که بیشترین سطح تفویض اختیارات را داشته باشند تقدیر میشود، خاطرنشان کرد: همچنین مدیران سنجش دولتی و خصوصی باید هر چه سریع‌تر میزان کارآفرینی دستگاه خود را در سامانه اشتغال وزارت کار ثبت کنند.
صلاحی با اشاره به طرح پرورش مرغ گوشتی در قفس طبقاتی در خراسان رضوی بیان داشت: این طرح دارای سودآوری بالایی بوده که سازمان جهاد کشاورزی استان مجوزهای لازم را به متقاضیان به صورت ساده‌تر ارائه کند.
وی شهریور ماه امسال را در خراسان رضوی ماه تفویض اختیارات نامگذاری کرد و گفت: همچنین در سال مزین به شعار جهاد اقتصادی باید تمام شرکت‌های خدماتی اعم آب، برق و گاز حداکثر تلاش خود را برای کاهش مدت نصب انشعابات مربوطه در مناطق مختلف استان داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی با درخواست از دستگاه‌های اجرایی برای مشخص کردن سریع‌تر رتبه‌های کشوری خود، افزود: در حال حاضر تقریباً حلقه مفقوده‌ای در زمینه اقتصاد در استان نداریم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول