اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خواستار شد

استفاده مطلوب از ظرفیت‌های گمرگ زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت گمرک استان در راستای توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: هنوز از این ظرفیت‌ به نحو مطلوبی استفاده نشده است.

استفاده مطلوب از ظرفیت‌های گمرگ زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار کرد: هدف‌گذاری در زمینه صادرات استان زنجان بر اساس هدف‌گذاری کشوری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صادرات استان منهای میعانات گازی است، افزود: در استان به دلیل وجود نداشتن میعانات گازی این امر در توسعه صادرات استان لحاظ نمی‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به رتبه نهم استان در کشور در زمینه صادرات تصریح کرد: این رتبه منهای صادرات نفتی کسب شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ظرفیت‌های جدید صادراتی به مجموعه ظرفیت استان اضافه می‌شود، تصریح کرد:‌ با توجه به افزایش ظرفیت‌ها، ضروری است در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

رئوفی‌نژاد با اشاره به هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری استان زنجان برای میزان صادرات استان زنجان در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان، این رقم کف ظرفیت‌های مطلوب استان محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت گمرک استان در راستای توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: هنوز از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده نشده است.

استاندار زنجان استفاده از ظرفیت‌های هوایی استان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با توجه به آغاز پروازهای خارجی استان این امر نیز در راستای توسعه صادرات به کمک بیاید.

وی با اشاره به افزایش مطلوب میزان صادرات استان زنجان در سال گذشته تصریح کرد: صادرات 630 میلیون دلاری رقم قابل توجهی در زمینه صادرات محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در حال حاضر در هر سال 40 نمایشگاه را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان هر ساله نمایشگاه‌های متنوعی برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ تعامل و همکاری لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان وجود دارد.

استاندار زنجان بر ضرورت حل مشکلات این نمایشگاه تاکید کرد و افزود: نمایشگاه‌های مختلفی در سال جاری نیز با توجه به ظرفیت‌های نمایشگاهی آن در زنجان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت نهم و دهم همزمان با هفته دولت در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این نمایشگاه با برنامه‌ریزی‌های لازم در سال جاری برگزار می‌شود.

رئوفی‌نژاد بر ضرورت تشکیل کمیته برگزاری این نمایشگاه با حضور معاون برنامه‌ریزی تاکید کرد و افزود: برگزاری ‌نمایشگاه توسعه صادرات نیز از تاکیدات استان است.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول