به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نقش کلیدی و مهم روابط عمومی در تعامل و ارتباط هر چه بهتر و هدفمندتر با مخاطبان و فراهم کردن بسترهای مناسب برای ارتقای میزان رضایتمندی و اعتماد مخاطبان بر کسی پوشیده نیست.
با توجه به تأثیر روزافزون افکار عمومی بر فعالیتهای سازمانی و نقش مؤثر روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان مسئولان و مردم، این نهاد وظیفه دارد که با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از شیوههای نوین اطلاعرسانی، زمینه بهرهمندی هرچه بیشتر مدیران هر سازمان را از وجوه متنوع افکار عمومی و زمینه اطلاعرسانی مفید و مؤثر از فعالیتهای سازمان به مخاطبان را فراهم آورد.
از دیگر سو تنوع و تکثر رسانهها و منابع تولید محتوا امروز به حدی است که مخاطب منفعل سنتی را به مخاطب فعال امروزی تبدیل کرده است که خود میتواند انتخاب کند، اگر روابط عمومی چنین مخاطبی را اقناع و هدایت نکند، قطعاً از دایره پیامرسانی خودی خارج و در گردونه رسانههای دیگر سرگردان میشود.
روابط عمومی در این راه با التزام به فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری که الهامبخش هنجارها و ارزشهای بلند اخلاقی و انسانی و موضوعات کاربردی در تعاملات اجتماعی با مخاطبان است، میکوشد تا در تدوین برنامههای واقع بینانه و مؤثر در عرصه فرهنگی، ارتباطی و اطلاعرسانی و تبلیغی مشارکت کنند و به شکلگیری فضای اعتماد متقابل بین کارکنان در حوزه درون سازمانی و مخاطبان در بخش برونسازمانی کمک کند.
رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بارها بر نقش مؤثر روابط عمومیها در زمینه اطلاعرسانی تأکید فرموده و خواستار استفاده از ظرفیت رسانهها به ویژه رسانه ملی و روزنامهها برای بیان اقدامات مختلف دولت و دستاوردهای اجرایی با زبانی تأثیرگذار و قابل فهم به مردم شدند.
کمک به اصلاح و تغییر برخی باورها، فرهنگها و داوریها در راستای واقعیات از طریق اطلاعرسانی موثق، سریع و دقیق، اتخاذ تدابیر مشخص برای تقویت تعاملات متقابل بین مدیران، کارشناسان و کارکنان با هدف بسیج همه تواناییها، ظرفیتها و خلاقیت در تحقق اهداف بلند هر سازمان، کمک به تنویر افکار عمومی و آگاهسازی مردم از وظایف مهم روابط عمومیها است که توجه به آنها در خنثیسازی چالشهایی که پیش روی نظام قرار دارد، تعیین کننده و مؤثر است.
---------------------------------------
یادداشت از سیدمحمد حسینی
---------------------------------------
انتهای پیام/غ20/ژ1001