ماندانا مالمیر در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: روابطعمومی نوع دیگری از عملکرد مدیریت است که به ایجاد و حفظ خط مشیهای متقابل در زمینه شناخت و پذیرش روابط کمک کرده و موجب همکاری سازمان با مخاطبان آن میشود.
مالمیر ادامه داد: روابط عمومی شامل چگونگی اداره مشکلات یا مسائل سازمان است که به مدیریت سازمان کمک میکند تا از افکار عمومی آگاهی یابد و به آنها پاسخ گوید.
وی ادامه داد: روابطعمومی مشخص میکند که مدیریت برای تامین منافع عمومی چه وظایفی دارد و از سوی دیگر، مدیریت سازمان را در اعمال تغییرات مؤثر و استقبال از گرایشهای مختلف یاری میدهد و در این زمینه از تحقیق و نیز فنون ارتباطات به گونهای که با اصول اخلاقی سازگار باشد استفاده میکند.
مسئول روابطعمومی ادارهکل بهزیستی استان کرمانشاه روابطعمومی را وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعیالعموم در داخل سازمان معرفی کرد.
وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در کشور ایران اضافه کرد: با توجه به اینکه از پیدایش روابطعمومی در ایران حدود نیم قرن میگذرد هنوز روابطعمومی با مسائل مختلفی مواجه است.
مالمیر گفت: امروزه روابطعمومیها بیشتر وقت خود را صرف برطرف ساختن مشکلات خود میکنند و ورود به این مشکلات، توان و شرایط ایفای وظایف و رسالت راستین را از روابطعمومی گرفته است.
وی با اشاره به اخلاق و رفتار یک روابطعمومی در نحوه برخورد با دیگران ادامه داد: یک روابطعمومی در درجه اول باید ایمان به خدا داشته باشد و پاک ونجیب باشد، زیرا کسانی که نسبت به خالق هستی بیاعتنا، بیاحترام و ناسپاس هستند خیلی راحت میتوانند به دیگران بیاحترامی کنند و از این رو غیر قابل اعتماد هستند.
مسئول روابطعمومی ادارهکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: هرگز به دیگران توهین نکند رعایت ادب و نزاکت حتی با افرادی که باعث رنجش شخص روابطعمومی شدهاند امری ضروری است وباعث میشود، شخصیت روابطعمومی بیشتر به دیگران ثابت شود.
مالمیر در پایان گفت: روابطعمومی موفق و کارآمد است که به دور از سیاستزدگیها و چاپلوسیها،
نقش ارزنده خود را به خوبی انجام دهد که با این وسیله،هم مایه رشد و ترقی سازمان شود وهم به ارباب رجوع ومردم این اطمینان را میدهد که حق آنان ضایع نخواهد شد.
انتهای پیام/ی20/ف4004